3552
Sök

Byta ruta på E36 cab hjälp?!

79 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
hej! har en e36 cab .

har tänkte o byta Rutan i cabben för den är trasig, Rutan sitter me blixtlås

Någon som har bytt en Cabbruta me blixtlås?Har några tips eller vet hur man gör det?

Mvh Robin

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 december 2011
Jag har! O det är inget man grejjar själv... Köpte min ruta på ebay.de (ca 1000kr). Att plocka ur den gamla är enkelt, man tar bort blixtlåsets låsning (sitter mitt på längs nederkant) både in & utvändigt, sedan "trycker" man bara ut den gamal rutan utan bekymmer. Monteringen är knivigare. Men jag gjorde som så att jag smörjde blixtlåset med lite teflonspray. Det svåra är att få blixtlåset att haka i så rutan hamnar rätt. Efter flera halt misslyckade försök lyckades jag till slut få i rutan 100%, helt utan bubblor. Jag känner att jag har bra koll på förfarandet o kan montera den åt dig med din hjälp, mot rimlig ersättning, samt lite beronde på var du bor oxå. Köper du rutan på ebay.de så medföljer det en relativt detaljerad monteringsinstruktion

Edit: Är det 320:n på din sida så ser den ut att ha den gamla suffletten, o där brukar blixtlåset vara sytt...mad
Senast redigerat av dawwe (23 december 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

79 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
tja!aah det är bilen på bilden? hur menar du att det är sytt:(? För kollade på insidan iallfall o då satt de blixtlås.

Hade bara tänkt o plocka ur rutan o lämna iväg den till en kompis som skär ut en ny o syr fast blixtlåset igen.

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 december 2011
Ok. Ser du blixtlåset så är det inte sytt. Blixtlåset kom först runt -95 påstås det. En ny ruta måste skäras ut extremt noga, samma sak med blixtlåset det måste sys på så blixtlåsets början hamnar helt rätt, inget jag skulle snåla på när en perfekt passande ruta kostar 1000kr på ebay.de (kontra ca 2500 hos BMW).

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Administratör
11 960 Inlägg
24 december 2011
Var det något fel på förra tråden eller?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234077

Stänger här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök