3683
Sök

Ang trimmning 740 b230f

114 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
#1
Tjena!

Jag har en Volvo 740 -90 med b230f ( 115HK org. )
Jag har funderingar på att plana topplocket, sportluft, byta kamaxel till en sk. trimm kam och ev byta sprut.

Frågan är då: Är det lönt att byta spridare då jag inte hade tänkt mig köpa extraktorgrenrör.
Känner att dem ca 1500kr för extraktor kan jag spändera på andra saker smile
Hur märker ni med b230f skillnad med exempelvis bara planat? Någon med erfaranhet
som kan berätta om sin volvo, hur den har gått efter "lite" trimmning"?
Hur mycket ska man lägga ner och byta för att få bilen till att gå "skapligt"?

Mvh Mikko smile


Långtradarchaufför
282 Inlägg
24 december 2011
#2
MikkoThaMan skrev:
Tjena!

Jag har en Volvo 740 -90 med b230f ( 115HK org. )
Jag har funderingar på att plana topplocket, sportluft, byta kamaxel till en sk. trimm kam och ev byta sprut.

Frågan är då: Är det lönt att byta spridare då jag inte hade tänkt mig köpa extraktorgrenrör.
Känner att dem ca 1500kr för extraktor kan jag spändera på andra saker smile
Hur märker ni med b230f skillnad med exempelvis bara planat? Någon med erfaranhet
som kan berätta om sin volvo, hur den har gått efter "lite" trimmning"?
Hur mycket ska man lägga ner och byta för att få bilen till att gå "skapligt"?

Mvh Mikko smile

För de ca 1500 spänn kan du slänga på en 531 topp med v-kam istället, ge kanske ca 20 häst men ett altenativ iaf, å va beträffa spridarna så inge mening att byta om du inte ska bygga turbo förstås, å ska du byta topp så passa perfekt med både planing å porta den med på samma gång

BMW - Det stavas som det låter:)

114 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
#3
För de ca 1500 spänn kan du slänga på en 531 topp med v-kam istället, ge kanske ca 20 häst men ett altenativ iaf, å va beträffa spridarna så inge mening att byta om du inte ska bygga turbo förstås, å ska du byta topp så passa perfekt med både planing å porta den med på samma gång

Har hört att dem är rätt svåra att hitta ( fel? ) ? Vad går en 531 topp på ungefär? planing är garanterat men portning vet jag inte om jag vill ge mig på.. det kostar runt 2-4 tusen kr för att få det ordentligt gjort.
Har du erfarenhet med 531 m v-kam?
mvh


Långtradarchaufför
282 Inlägg
24 december 2011
#4
MikkoThaMan skrev:
För de ca 1500 spänn kan du slänga på en 531 topp med v-kam istället, ge kanske ca 20 häst men ett altenativ iaf, å va beträffa spridarna så inge mening att byta om du inte ska bygga turbo förstås, å ska du byta topp så passa perfekt med både planing å porta den med på samma gång

Har hört att dem är rätt svåra att hitta ( fel? ) ? Vad går en 531 topp på ungefär? planing är garanterat men portning vet jag inte om jag vill ge mig på.. det kostar runt 2-4 tusen kr för att få det ordentligt gjort.
Har du erfarenhet med 531 m v-kam?
mvh

en 531a gå på mellan 1200-2500 beronende på skick å vilken kam som ligger, ja jag vet inte hur mkt portning gå på för sj aldrig gjort sånt å har inte haft 531 topp heller men hade tänkt att skaffa en sj å slänga i gle´n

BMW - Det stavas som det låter:)


Sök