3539
Sök

Mitsubishi Evo 2 Aktuator, wastegate, tryckklocka. Problem med laddet. Blir frustrerad!

56 Inlägg
9 november 2011
#21
låter som ni har samma ladd, inte funderat på att ni inte kan ladda mindre me den wg klockan? tongue


176 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
#22
Eller så e båda kass smile Ska testas nu framöver så man får någon ordning på detta! tongue

Evo raggare
386 Inlägg
9 november 2011
#23
Ge fan i o skruva på wastegate klockan, dra tillbaka dit den var. Byt ut din pysventil mot en dawes device eller motsvarande. Har testat ett fåtal pysventiler på min 3a, hade skenande och ostabilt ladd hela tiden smile Så byt ut den!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

176 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
#24
Jo den är redan tillbaka, vaccum trycktestat, inga läckor, testat att köra utan pysventil också. samma historia! Problemet är inte pysventilen här. dags att trycktesta tryckklockan!.

Kommer köpa en ny tryckklocka oavsett. men finns olika PSI.  9, 11, 17.
17psi motsvarar ju ungefär 1.2bar vilket låter relativt bra... Eller ska jag skaffa mig en 11psi/0.75bar och använda pysventil?

17 Inlägg
10 november 2011
#25
EvoTre, vars kan jag beställa den här Dawes Device?

56 Inlägg
10 november 2011
#26
ta den 11 psi o kör me en pysventil smile så om du skulle vilja eller av någon anledning behöva så kan du ju sänka till 0.75 bar smile


Evo raggare
386 Inlägg
10 november 2011
#27
_empe4_ skrev:
EvoTre, vars kan jag beställa den här Dawes Device?

Beställde ifrån http://www.3barracing.com/ cool

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

176 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
#28
Sent att bumpa tåden kanske. men hade nere de mesta i motorrummet då jag även bytte kopplingen och kollade över allt annat samtidigt.

Kör med en orginal EVO III 16G big turbo, (OEM märkt). Tog och portade upp wg hålet säkert 3mm och numera inget skenladd. Fattar bara inte varför den började skenladda helt plötsligt då den aldrig gjort det innan. men men. problemet borta iaf!

1 353 Inlägg
25 december 2011
#29
är de 3tum på bilen? skenladd kan ibland orsakas av att avgastrycket blir så högt att wg-klaffen inte orkar öppna,
eftersom den inte skenladdade med gamla grenröret då de läckte så har du heller inte märkt av de förräns du bytte och fick de tätt smile
SKÖNT iaf att det har löst sig för dig big_smile


176 Inlägg
25 december 2011
Trådstartare
#30
Har alltid varit 3" på den, och läckan i grenrör kom först efteråt, inget skenladd innan alltså. Den började skenladda direkt när orginal grenrör kom på igen, så detta var lite knepigt!

Ja verkligen gott att slippa det nu iaf! smile


Sök