2234
Sök

Startproblem.

3 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Skall försöka beskriva problemet jag har så gott det går och hoppas på någon vass kille/tjej där ute som har någon aning om vad det kan vara big_smile

Det är såhär att igår började problemet, När jag då vrider om nyckeln till tändningsläget så fungerar allt som det ska (Lampor, tryck, osv osv) men det är när jag vrider över till start så klickar det bara. Har märkt att om jag vrider nyckeln av och på ett antal gånger och sedan håller nyckeln vriden i startläget så hoppar den igång rätt som det är (inte alltid ändå)

Har kollat batteriet, och det verkar som om det finns tillräckligt med ström iaf..

Är det någon som har någon idé?

Är en Mercedes Benz E240 V6 -98

Tack på förhand
/Krille

Mekaniker
472 Inlägg
28 december 2011
Finns ju endel olika saker som kan orsaka problemet. Jag brukar börja med att utesluta jordningen genom att sätta en kabel mellan batteriets jord och motorn (typ en start kabel) Funkar det då så är det bara smäcka dit en ny jordfläta. Annars kan det ju också vara solenoiden i startmotorn. Prova att banka lite lätt på startmoton medans någon gör ett startförsök. Sedan kan det ju också vara startkontakten bakom tändningslåset, prova att sätta en skruvmejsel mellan den tjocka plus kabeln och den lilla som är närmst.

Nu har du lite att börja med iaf.
Lycka till

BMW-tok

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 december 2011
Föregående talare fick väl med allt utom möjligen glapp vid polskorna. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 Inlägg
29 december 2011
Trådstartare
Har löst problemet. Det var en kabel på startmotorn som inte var fastskruvad ordentligt.
Drog åt kabeln och nu fungerar det problemfritt igen

Tack för alla tipsen!

Mvh Krille

Sök