3495
Sök

Byte av vevaxelgivare på en 9-3

52 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
#1
Går den att byta själv eller måste en verkstad utföra det?

Finnjävel ;)
24 Inlägg
31 augusti 2007
#2
Det skall gå att göra själv, no problem.
Man måste väl dock demontera en del för att ordentligt komma åt den.

Image is nothing - Boost is everything

52 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
#3
Nu till nästa fråga, En del säger att man kan försöka rengöra LMM oxå, vart sitter den?

1 688 Inlägg
9 februari 2008
#4
Simon_J skrev:
Nu till nästa fråga, En del säger att man kan försöka rengöra LMM oxå, vart sitter den?

http://www.garaget.org/?car=60573&image=613875
Prylen mellan plastskivan och röret är lmm tippar jag på.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

xPuffra
196 Inlägg
10 februari 2008
#5
Det är inga problem att byta vevaxelgivaren.. Det kan va lite trångt vid downpipen så ett tips är att motorn e kall =P


2 Inlägg
12 februari 2008
#6
Bytte min givare igår. Vart 1350 kr med jobb och allt. E det så billigt får fan nån annan smutsa ner sig.

558 Inlägg
27 december 2011
#7
Min 9-3 tvärdog igår. Jag låg och körde i 90-100 utan problem och den bara la av.
Taskig DI-kassett eller vevaxelgivare?.


45 Inlägg
27 december 2011
#8
744tic skrev:
Min 9-3 tvärdog igår. Jag låg och körde i 90-100 utan problem och den bara la av.
Taskig DI-kassett eller vevaxelgivare?.

eller bränsle pump? tongue är det vevaxelgivaren brukar det gå att starta bilen igen när den kallnat


558 Inlägg
28 december 2011
#9
Den startade en gång igår. Men sen vred jag av och då ville den inte starta något mer.


537 Inlägg
28 december 2011
#10
ta och låna en kompis som får vrida på tändningen och så sitter du bak och lyssnar om bränslepumpen går, om det inte hörs nåt så kan man slå på tanken medans man kör på starten. hoppar bilen igång då så är det bränslepumpen som ar lagt av smile


558 Inlägg
28 december 2011
#11
Okej, köpte en ny vevaxelgivare igår på mekonomen men det va fel. Men dom får in rätt imorn. Den va billigare också. 544:- men inte bosch orginal då. Di-kassetten är provkörd på en kompis 9000 och det funkade bra. Jag tror det är vevaxelgivaren för varvräknaren rör sig väldigt sällan när man kör på starten.


558 Inlägg
30 december 2011
#12
Det hjälpte inte att byta givaren sad. Så jag åkte och köpte en burk startgas och den går igång i ca ½-1 sek. Försöker hitta på något sätt att tvångsmata soppapumpen men vet inte hur. Försökte genom säkringen men inget händer då. Har även ruckat på reläerna på förarsidan vid pedalerna.

Så det är väl pumpen. Funderar på en Henko ifrån EXD.



Sök