3188
Sök

Isärtagning av lysen!

27 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
Tjena!
Jag funderar på hur man får isär ett dimljus med glaset helt? Har hört nånting om ugnar och värme men någon som har ett "recept" på tex, hur varmt, hur länge osv.
Och va man använder för att få ihop lyset igen?

Tacksam för svar!
/Wiiden

* Studerande *
563 Inlägg
26 november 2011
Finns en beskrivning ir "steg-för-steg" för hur detta kan avmonteras/monteras i Haynes "mekarbok" för BmW e36-an, Du kanske finner den som pdf fil på nätet.

53 Inlägg
27 november 2011
Va ska du ha för dig nu då wink Gick de bra med diffen? min rasa i förgår wink

517 Inlägg
27 november 2011
läste just om detta i denna tråd;http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 87&p=1

27 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Eyesonly - haha tänkte rodda lite med dimlysena=) visst va det din 525 som låg på blocket? Jag såg en iaf med rasad diff. jag har inte fått tag på nån diff med rätt utväxling än men jag har ju hela vintern på mig=)

53 Inlägg
17 december 2011
Hehe pilla på du. Japp det va min, hade inte tid å fixa så bytte bil i stället, manharju ungar å köra runt så behövde byta bil pronto bara. Men i dag sks jag byta till mig en e61 525 så man åker som en kung igen.

27 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
satan va fräscht=) det kallar jag vintersläde=)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
18 december 2011
jag brukar köra ugnen i 100 grader låta det ligga tills det är på gränsen att man kan hålla i grejjerna. Sen bordskniv och försiktigt bända i kanterna tills limmet ger med sig. Limmet blir typ som seg koda eller vad man ska kalla det.. släpper inte direkt utan man får bryta med jämn kraft under någon minut så ger det sakta med sig.

Sen när det ska ihop igen så är det bara pressa ihop.. in i ugnen en stund igen.. sen trycker man ihop skiten under en stund och låter det svalna.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

53 Inlägg
2 januari 2012
wiiden skrev:
satan va fräscht=) det kallar jag vintersläde=)

Ja kan ju säga att jag aldrig varit så jävla nöjd med en bil.

Sök