3195
Sök

Vart föredrar ni DUMPEN före eller efter INTERCOOLERN?!

1 433 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
#1
Vad tycker ni eller hur ÄR det ? smile


Forummoderator
26 373 Inlägg
4 januari 2012
#2
Jag föredrar att ha den där den gör mest nytta.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 433 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
#3
AirOne skrev:
Jag föredrar att ha den där den gör mest nytta.

bra svar informationsrikt ! istället för att idiotförklara kan du kanske säga ? då jag ska sätta dit min dump men är inte säker på vart


Pim_Pim
4 januari 2012
#4
Efter icn

Forummoderator
26 373 Inlägg
4 januari 2012
#5
SylvesterStallone skrev:
AirOne skrev:
Jag föredrar att ha den där den gör mest nytta.

bra svar informationsrikt ! istället för att idiotförklara kan du kanske säga ? då jag ska sätta dit min dump men är inte säker på vart

Är väl lite beroende på vad det gäller för bil också, men på 240 turbon jag hade, så satt den på röret närmast insuget har jag för mig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 433 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
#6
Golf 3 vr6 Turbo konverterad.


407 Inlägg
4 januari 2012
#7
röret närmast insuget

4 823 Inlägg
4 januari 2012
#8
MrK skrev:
röret närmast insuget

ja och så nära gasspjället som möjligt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

7 414 Inlägg
4 januari 2012
#9
närmast gasspjället wink för att turbon fyller ju systemet med luft å man vill ju ha så mkt luft som möjligt kvar i systemet när man kliver på gasen igen smile
Senast redigerat av granadadr (4 januari 2012)


Bäst
54 Inlägg
4 januari 2012
#10
Har i praktiken ingen större sexuell betydelse, men rent teoretiskt är det fördelaktigt att ha den så nära spjället som möjligt.


KHRacing
5 januari 2012
#11
granadadr skrev:
närmast gasspjället wink för att turbon fyller ju systemet med luft å man vill ju ha så mkt luft som möjligt kvar i systemet när man kliver på gasen igen smile

Blir ju helt fel då ! då måste ju turbon fylla på igen ju !.

KHRacing
5 januari 2012
#12
skottas skrev:
Har i praktiken ingen större sexuell betydelse, men rent teoretiskt är det fördelaktigt att ha den så nära spjället som möjligt.

Kan du beskriva i text varför ?

mvh k

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
5 januari 2012
#13
orginal sitter det alltid nära turbon
men har alltid hört att man ska ha dom så nära spjället

Kör fort så hinner inget hända...

Skyline User
187 Inlägg
6 januari 2012
#14
Growe skrev:
orginal sitter det alltid nära turbon
men har alltid hört att man ska ha dom så nära spjället

Det sitter inte alls alltid nära turbon orginal. På r33 gts25t sitter den på insuget nån dm ifrån gasspjället!
https://www1.garaget.org/archive/16/15164/44763/44763-382940.jpg



Sök