3313
Sök

Startproblem Chevrolet Alero 3,4L V6 aut. 2000

6 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Hej! Jag har problem att starta min bil. Felet är periodiskt, dvs rätt som det är startar den. Detta händer:

1. Jag ger bilen en startkod via fjärren för att immobilisern ska avaktiveras.
2. Jag vrider om nyckeln, all ström fungerar som den ska, batteriet tycks vara ok.
3. Sista biten när startmotorn ska gå igång släcks all belysning mm, dvs all ström går till startmotorn, ett dovt ljud hörs i ca 3 sekunder, sen inget mer. Inget klickljud. Bara den oranga motorlampan myser på instrumentpanelen när jag har nyckeln i "startläget".
4. Efter att ha gjort samma sak i ca 20-30 minuter och provat starta den ett antal gånger går den plötsligt igång.

Vad kan felet vara? Startmotor? Startrelä? Kablar från batteriet? 

Idéer någon?

Bilen har rullat ca 16000 mil. Alero 3,4 L V6 aut årsmodell 2000.

440 Inlägg
12 januari 2012
Hej,

Kan du ta en bild på fjärren? Är den original med startspärren?

Med vänlig hälsning
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

6 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Det kan jag absolut göra. Vart skickar jag bilden?  Immobilisern vet jag går in och stryper bränslet, så den borde i alla fall starta även om den var kass tycker jag?

440 Inlägg
12 januari 2012
Lägg upp bilden här i tråden big_smile

Har du chip i nyckeln? Blinkar eller lyser "Security"-lampan i instrumentpanelen?

Om du bara vrider tändningen till "ON" (kör inte igång startmotorn) kan du då höra bränslepumpen? Den ska gå att höra ganska tydligt om inget annat ljud stör.

Mvh
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

6 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Jag hör bränslepumpen, ljudet vara ca 3 sekunder sen är det tyst som i graven....

6 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Lyckas inte bifoga bild på fjärren här men den finns i mitt fotoalbum på min profil.

Sök