3038
Sök

745 går ojämt.

149 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
nee vet men otålig och förbannad på fanskapet:P du gick den inte ens över 1000 varv:P o hoppa som fan..

341 Inlägg
12 januari 2012
Har du sett över tändsystemet?

149 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
den tänder, testa med en annan lmm som vi vet funkar men nej,, men stiftet va svart sotigt,, men soppapumpen går,, så undrar om den får soppa till spridarna..

341 Inlägg
13 januari 2012
Är gnistan tillräcklig då? Du har en ventil på spridarbryggan, bara trycka in den och se om det sprutar ut när du slår på tändningen om du inte har tillgång till någon bränsletrycksmätare, kommer det dit kan du plocka loss en kontakt till en spridare och mäta med en testlampa samtidigt som någon kör på starten så ser du om du har signal till spridarna

149 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
har bra gnista, okej den ventilen får jag titta efter, tack får tipset! om inte det kommer soppa kan det va rälet till spridarna? som sitter vid "vattenpåfyllaren"?

149 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
Problem löst! nu går den och startar:) jo tog bort o tog isär rälät vid "vattenpåfyllarn" det som styr spridarna.. det va fullt med gröna beläggnigar över allt i den:S gjorde rent det o nu går den, MEN den smäller fortfarande.. när jag varvar upp den o släpper gasen smäller det till.. varför? låter under bilen tror jag, men men tack för alla svar o hjälp:)

33 Inlägg
13 januari 2012
Tipsade ju om det reläet wink Kan vara baksug när du torrgasar alltså står stilla och varvar, man vet aldrig smile På min smäller det så fort jag gör en hastig växling när jag laddar på smile Inget man ska behöva bry sig om för att vara ärlig. Fast beror ju på HUR mycket det smäller.

149 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
smäller på ganska bra även om jag står still o varvar men även när jag kör o släpper på gasen så smäller det.. men den gör jämt och så inget bludder eller så.. dåliga tänddelar?

33 Inlägg
13 januari 2012
Tändstift, tändkablar, fördelare ja kan vara mycket som gör att det smäller. Gör rent alla komponenter och se om det blir bättre smile

149 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
fördelaren asså? gjort det o med fint slipp papper putsat upp stiften..

33 Inlägg
13 januari 2012
Som jag redan sagt det kan vara MYCKET MYCKET MYCKET som gör att det smäller smile men börja upp med rengöra allt riktigt noga smile Och byt tändkablarna om du har några nya smile

149 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
ja en tändkabel är faktist dålig.. den klickarinte när man trycker på den,, den e nergången^^ så om det påvärkargnistan så överblir det obränd soppa som smäller? nått sånt iall^^ läst det förr

33 Inlägg
14 januari 2012
Kan både vara så och inte vara så wink

Sök