3577
Sök

Mercedes w124 -94 Diesel läckage!

22 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Tjenare, har ett jobbigt fel på min w124.. fick läkage från sista spridare (närmast torpedväggen) så vi skruvade lös spridaren och såg att den saknade tätnings brickan som sitter längst ner på spridaren, satte dit 1 ny och visst.. han funkade fint i ungefär 2 timmar! nu trycker han ut diesel från fjärdespridaren istället.. antingen trycker den lös returslangarna eller så trycker det ut längst ner på spridaren.. vet ej om det är för mkt tryck i returen eller vad det kan vara? men isåfall, vad fan kan de vara för fel när den gör så? kan någon spridare vara trasig så den inte använder den mängden diesel den ska spruta ut? isåfall borde väl motorn gå dåligt? någon som har nån ide på vad jag kan testa göra.. börjar bli less på lukta diesel:)

7 Inlägg
23 januari 2012
ta lös alla spridare och glödstiften så tar du och drar ur förkammarna rengör skaffa alla nya tätningsbrickor och returslangar dom börjar alltid väta när dom börjar bli till åren.. och skulle någon spridare vara paj skulle du märka det ganska snabbt.. hade problem med två förkammare då läckte de diesel och komp, det går in massa sot mellan hålet i toppen och förkammarns yttre sida och det där sotet sitter som sten så använd nå bra rengöring och nå slags sandpapper.. och detta tar en jävla tid efter som det är 6 förkammare som ska rengöras. och du behöver ett special verktyg som du skruvar ut ringen som håller fast förkammarn och sedan en gammal "spridare eller bullt med samma gäng som du sedan svetsar fast på en draghammare så gåre lätt! om du inte förstår hur jag menar så äre ju bara att du slår en pling åt mig så förklarar jag bättre om du nu inte redan har fixa.. smile

Sök