Den skall gå till en vacumbehållare som sitter vid kylarbalken i fronten...en avlång svart sak. T-korset ska gå en smal vacum-plastslang till en ventil som är plaserad i mitten på en av vatten slangarna som går mellan motorn och cupéväggen, alltså typ direkt bakom fördelaren. Allt detta kan du ta bort och plugga om du nu inte ska använda systemet...
Den skall gå till en vacumbehållare som sitter vid kylarbalken i fronten...en avlång svart sak. T-korset ska gå en smal vacum-plastslang till en ventil som är plaserad i mitten på en av vatten slangarna som går mellan motorn och cupéväggen, alltså typ direkt bakom fördelaren. Allt detta kan du ta bort och plugga om du nu inte ska använda systemet...
Du har ett antal luftspjäll inne i bilen, som fördelar ut värmen till fötter, vindruta osv. Dessa spjäll styrs via vacuum på vissa modeller, även ventilen som släpper in varmvatten till värmepaketet styrs av detta. Har du inte sådant värmesystem i din bil så är det bara att plugga igen den. Vart är vacuumet till bromsservon kopplad? Det kan vara så att T-nippeln är en förgrening mellan dessa två system.
den ÄR till AC/ACC systemet...vacuum till värmepaketet
((på VISSA bilar går de via en "vacuum reserv tank" svart till färgen som sitter innanför stötfångaren))
då säger ni, det är inte så grova slangar dit men på t-korset ska de sitta en slang bit som förminskar till små "brukar vara hårda" vacuum slangar som på 7/940 går in i en genomföring bredvid där gaspedalen är SKRUVAD, alltså långt ner på torpedväggen...
tycker mej se en sån slang på bilden du lagt ut, den ligger ovanpå bromsservon med ett svart skyddshölje på sig, sk robotslang...