NitroBoy skrev:
Jag skulle vilja träffa dena killen som byter motor på en dag i en 850, han skulle jag gärna anställa :-)
vet man vad man gör är det inte ett större problem
men det gäller att veta hur man ska släppa allt
har bytt ett antal motorer och har nu kommit fram till det optimala sättet och det tar inte lång tid alls
sist jag monterade ur en motorn gjorde jag det från körbartskick tills den stog lös brevid utan stress tog det 3timmar
och då har jag 5timmar att montera motorn igen och det lär man klara
när jag monterade ur motorn på 3timmar
då var jag endå lite ringrostig
men det gäller att veta vad man ska och inte ska släppa
många gör dock fel
*motorfästena ska släppas underifrån
*motorelen ska delas vid styrboxen
*man släpper bärarmarna mot bryggan istället för vid fjäderbenet och man låter drivaxlarna sitta kvar i lagrena
finns lite små grejer där man får det optimerat för att göra det snabbt
har man då 2st motorer helt kompletta som är urmonterade som oavansstånde så tar det verkligen inte lång tid om man vill