2988
Sök

Aftermarket DVD till Vw Golf

249 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Har fått hem en Aftermarket DVD spelare till bilen och den fungerar utmärkt men en sak är skumt, att den inte slocknar när jag stänger ignition och jag får stänga och starta den manuellt. Originala fungerar. Kan det vara kabel som är konstigt ?

2 035 Inlägg
23 januari 2012
nakti skrev:
Har fått hem en Aftermarket DVD spelare till bilen och den fungerar utmärkt men en sak är skumt, att den inte slocknar när jag stänger ignition och jag får stänga och starta den manuellt. Originala fungerar. Kan det vara kabel som är konstigt ?

Du får alltid starta å stänga av manuellt på stereon, oavsett om bilen är på eller inte??
Så har jag alla mina stereos kopplade för jag tycker det är bäst så. Å det drar minst ström om man vill spela men inte ha bilen på.

Du kan skifta på dem två +kablarna bak på stereon/dvdn, det borde finnas en gul och en röd. Gul ska ha konstant ström och röd ska ha ström när du vrider på tändningen. Om du vill ha det så dvs.

Biljudsveteran sen 1984!

249 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Hej jo jag har provat skifta gul och röd men har samma problem, vet inte vad felet kan vara då. Både röd och gul får ström.
Har ju en Harness som denna bild.
http://www.caraudioplus.co.uk/images/PC2-75-4%20lrg.jpg
Senast redigerat av nakti (23 januari 2012)

249 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Måste jag ha en canbus adapter eller sladd ?

7 274 Inlägg
25 januari 2012
Eller fortsätter med att trycka på stänga av knappen wink

Sök