5238
Sök

Frågor angående lackning av avgasystem. Gäller m3 e36.

76 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Mina kattar på mitt system har gått sönder. Har nu inhandlat ett bättre begagnat system med kattar och simons cat-back. Det är rätt skitigt men ska väl tvätta det när jag får hem det.

Då till min fråga. Tanken är att jag ska måla systemet så det ser sånär ut som nyskick. Men vilken färg kan jag köra på rostfritt? Behöver ju vara någon värmebeständig färg då kattarna har en förmåga att bli jävligt varma.

Någon med tips på färg?

Funderar även på att polera upp systemet med autosol. Misstänker att det är väldigt tidskrävande men det är ju långt till våren wink

Tips mottags!

/Fredrik

3 235 Inlägg
28 januari 2012
Finns knappast någon färg som tål temperaturer på 900 grader (så varm kan en katalysator bli). Bakre dämpare kan du spraya med värmebeständig färg, men rören före den är det nog ingen vits i, kommer att brännas bort.

141 Inlägg
28 januari 2012
Jag lackade min downpipe med crc alu hitemp. Har inte flagnat eller bränts bort och det blir ju rätt varmt där på en turbomotor.

76 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Frågan är om man vågar lacka kattarna och bakåt. Kommer inte lacka grenrör.
Mvh: Fredrik

Fri fart för ett fritt folk!
14 339 Inlägg
28 januari 2012
om det är rostfritt är det väll lättare att polera upp allt istället så det blir blankt och fint smile

Kör fort så hinner inget hända...

76 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Bara det att då lär jag behöva 5 kg autosol då det är ganska mycket tongue

Allfixare
1 475 Inlägg
29 januari 2012
Gnid rent det med svinto/scotchduk ist. Inte skulle då jag måla ett rostfritt system. Skiten som har fastnat har ju bränts fast. Även om du lackar det så kommer skiten brännas fast.
Senast redigerat av fish (29 januari 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
14 339 Inlägg
29 januari 2012
IronIsHard skrev:
Bara det att då lär jag behöva 5 kg autosol då det är ganska mycket tongue

finns bättre grejer att polera med än autosol

bara köpa en bänkslipmaskin och sen ett polerkit till den sen är det bara att köra på smile tar inte lång stund att få grejerna rena och blanka smile

Kör fort så hinner inget hända...

76 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
Tänkte köpa en polerrondell till min makita borrmaskin. Men vad kan man köra med för medel?
Tacksam för svar.

Mvh

Sök