3464
Sök

Behöver jag steg 3 chipp om ja byter turbon?`

191 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
med min uppsättning med större lmm,större spridare, större turbo, ic, 3" , extraktorgrenrör å allt, behöver jag steg 3 chipp då eller duger mitt steg 2?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Drifttekniker
224 Inlägg
12 februari 2007
Då tycker jag att du ska mappa bilen ordentligt istället.

191 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
Okej. Vad kostar det? någon som vet?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby

3 295 Inlägg
12 februari 2007
en mappning brukar väl ligga runt ca 10000-15000 nånstans tror jag, annars kan man ju göra som endel gör.. köp ett annat styrsystem och "mappa" själv... lite riskabelt men man lär sig av sina misstag. smile

MVH Johan

191 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
okej men då blir det ingen mappning för mig. så om ja inte ska mappa ska ja byta till steg 3 då eller?

Envis optimist
454 Inlägg
12 februari 2007
Steg 3 är ju som en mappning men anpassad för en motor med specifika uppgraderingar... Så i ditt fall är det inte säkert att det fungerar klockrent... Men är verkligen en mappning så dyrt som 10-15 papp? Har ingen koll på det själv men det lät dyrt.

136 Inlägg
12 februari 2007
Tycker du börjar närma dig steg 3 iaf, här har du lite mer exakt information om vad du bör ha för mods för ett steg 3 chip: http://www.h-dev.co.uk/product_info.php … ucts_id=31
(Finns steg 1,2 också)
Senast redigerat av kimpaa (12 februari 2007)

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92

191 Inlägg
12 februari 2007
Trådstartare
på sidan du gav mig står de att chippet endast fungerar med z32 lmm. så chippet fungerar altså inte med uppsvarvad lmm?:S

De som står att man ska ha är :

Öppet filter
större avgasrör typ 3"
boost controller så man kan nå 17pis (förklara någon?)
uppgraderad intercooler
T28 hybrid turbo (borde väl duga med en större turbo än orginal bara väl?)
uppgraderad bränslepump
444cc spridare
Z32 lmm
super unleaded fuel (någon som kan förklara?)

har allt utom z32 lmm och boostcontroller. är dom nödvändiga då? jamenar min lmm borde väl fungera å boostkontroller så man kan nå 17psi va menas med de?

Sök