4195
Sök

Vad kan föräkringsbolaget ge i inlösen? Peugeot 406 - 01...

21 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Min man och svärfar råkade ut för en olycka med min bil i veckan. De stötte samman med en lastbil (mycket mycket halt och oväder). Tack och lov blev det bara materiella skador!

Bilen blev iaf allt för skadad för att laga.

Jag har länsförsäkringar och helförsäkring så det blir inlösen av bilen (3000 kr i självrisk)

De ska ringa mig i början på nästa vecka med ett förslag på inlösen, men jag undrar om någon har en gissning eller erfarenhet kring vad det kan hamna på.

Det är en vinröd metallic peugeot 406 årsmodell -01.
Den ha gått 18400 mil och allt funkar som det ska (eller gjorde iaf :-))
Fin invändigt och utvändigt, senaste besiktning utan anm. full servicebok osv. Acc som fungerar.

Har kollat på blocket, men där varierar ju priserna nåt helt otroligt.

Förstår att ingen kan veta, men nån som vill gissa?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 februari 2012
Har inte den blekaste vad du kommer få men kan säga direkt att deras första bud ska du be dom stoppa någonstans...

När det gäller LF här nere iaf så är dom riktigt duktiga på att ge en halva värdet eller max två tredjedelar. Andra eller tredje budet brukar vara bättre wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

21 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Ok, bra tips. Jag ska försöka peppa mig själv. Har lite svårt med just sånt här, speciellt när man liksom inte vet vad man kan begära för summa.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 februari 2012
Ska jag vara ärlig tror jag inte att det finns ett enda FB som *inte* ger folk skambud första gången..

Men vet av egen erfarenhet att LF Göinge är speciellt duktiga på att vara snikna. Det behöver ju inte betyda att ditt LF-bolag är likadant men dom borde väl ha samma policy när det är samma "förening" eller vad det kallas (LF består av ett antal fristående bolag som samarbetar i hela sverige).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök