hejsan.
Ber om ursäkt för långt inlägg i förväg;)
Har en 940 turbo -1994 med som jag fattade det VGA II larm ( diod i högtalargallret och 2 knapps grå dosa(1lock/unlock 1 omärkt)
Bilen har funkat kalas tills att kontrollen började tappa avstånd SAMT att bilen låste sig själv med nyckel+dosa hängandes i tändningslåset och när jag öppnade dörren med reservnyckeln gick larmet igång! (stängde av med dosan med nöd och näppe).
Sen tog jag ur batterierna ut dosan tills jag köpt nya då funkade den som den skulle med vanlig nyckel/lås/larm
sen satte jag i nya batterier och dosan funka på avstånd igen MEN!
Nu går larmet hela tiden av sig själv när bilen är låst! Har även larmat ett par gånger OLÅST?
Händer med olika lång intervall ibland tar det typ 10 min ibland 10 sek efter man låst/låst upp.
ibland larmar den full patte med blinkers plus tuta ibland BARA blinkers - har även märkt att vissa gånger gånger blinkar blinkerssymbolerna i instrumentbrädan med larmblinkersarna ibland inte
Har provat ha bort batteriet-ingen skillnad.
stängde på/av tänningen 5 gånger lät på den 5:te tändningen vara på sen tryckte på dosknappen- "funkade lite" låste den och den larmade inte på resten av kvällen gick även och låste/låste upp lite då o då.
Men nu dagen efter så började hela helvetet igen! larmet går igång när den är låst:(
Söker nu tips på va jag kan göra ELLER en bra beskrivning hur jag kopplar bort larm+startspärr:)
(VILL DOCK HELST HA KVAR FJÄRRSTYRT CENTRALLÅS)