3739
Sök

Väghållning E30

45 Inlägg
29 december 2011
Trådstartare
Jag söker tips angënde stötdämpare/coilovers till e30. Tanken är att köra lite bana o dyl. behöver inte vara massa inställningsmäjligheter men det ska vara ganska styva e tanken. Funderat på "gula koni", är det något att ha?
Senast redigerat av martin_j0hansson (30 december 2011)

45 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
Ingen som har några åsikter och tankar?

18 Inlägg
9 januari 2012
Jag hoppas på att de gula koni är bra wink det är ju nämnligen de som sitter på min kärra

45 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Ok får se om koni är ngt att ha när vi fått igång den då du:)

45 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Tips på ngra. coilovers som är hyffsade och inte kostar skjortan? är inte ute efter något skräp men har ingen extrem budget...

18 Inlägg
15 januari 2012
Hur mycket hade du tänkt att lägga på ett ungefär? smile

18 Inlägg
16 januari 2012
http://www.styling4u.se/c/ta-coilovers/bmw-61/

Billiga men dock finns det inga specifika till just e30 och även så verkar de inte vara någon kvalite på dem för fem öre... Coilovers från 3000kr, känns som att de inte kommer hålla för någon hård körning. Men det är ett billigt alternativ dock!

http://www.raidopower.se/vaghallning-ch … mAod0Q0iDw

Ser mer seriöst ut rakt igenom och det ser man även på priset, vet som sagt inte vad du tänkt att lägga men det är rabatt där just nu smile

Nu har du fått lite tips från mig och förhoppningsvis är det fler vänliga själar som kan visa lite intresse i denna tråden snart.

45 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Verkar inte vara ngn annan än du mr. Lundin som har ngra ideer...

Bonntrimmare
620 Inlägg
17 januari 2012
D2 coilovers och Delerin bussningar ifrån specialsvarv = karate väghållning big_smile

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

45 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Haha, det låter bra får fundera på det du...

huh?
10 427 Inlägg
25 januari 2012
"Ksport Coilovers är främst framtagna/avsedda för "off road"-användning såsom banracing, rally, drifting etc och ej på allmän väg."

lol

45 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
Inga fler som har övriga tips för lite bättre väghållning än orginal?

45 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
Vilket av d2 eller ksport coilovers rekomenderas?

Bonntrimmare
620 Inlägg
6 februari 2012
martin_j0hansson skrev:
Vilket av d2 eller ksport coilovers rekomenderas?

det är samma grejor bara olika färg. jag handlade mina D2 på street performance i gbg och fick bra support därifrån

mvh daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Sök