2562
Sök

Tuning hjälp till skyline R34 neo

140 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
#1
hej! nu när vintern börjar smyga sig på så har Nissan fått en fin platts i Garaget och väntar på lite godis!
Nu när man sitter och läser runt lite så hör man sjukt mycket bandade saker om vad man ska ha och inte ha till RB25 motorn. Söker lite hjälp ifrån nån som är skyline kunnig och lite Tipps och trix!
Under vintern så är det planerat att den ska få ett Link G4 samt nytt grenrör och en ny snurra, och det är där jag har svårt att veta vad jag ska ha. jag siktar inte på några Super effekter men mer driftsäkert och slippa orginal sakerna som tex Nylon impellern som sitter i orginal turbon.
Men Lite tips och trix vore trevligt. tänkte satsa på grejjer me lite kvallite och inge kina skit.

Tacksam för hjälp!

MvH Lars


207 Inlägg
28 oktober 2011
#2
Vore ju bra att veta tex en budget på det hela samt en ungefärlig önskad effekt för de pengarna, om du vill få in några tips ^^


140 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
#3
Znurf skrev:
Vore ju bra att veta tex en budget på det hela samt en ungefärlig önskad effekt för de pengarna, om du vill få in några tips ^^

jo vist de är de ju kanske men runt 40 tusen hade jag räknat med att kunna lägga ut på den under huven iaf. och Link G4 är ju 12 av dom iaf så 28 tusen på turbo och grenrör finns det. sen önskad effekt finns det inte utan allt ska vara bra grejjer och ha potensial "ursäkta stavning?". för jag skulle villja ha liiite mer klös i maskineriet och ladda över en bar iaf som inte orginal snurran klarar tongue


207 Inlägg
28 oktober 2011
#4
Ska det mappas också för de pengarna eller går det utöver? ^^


140 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
#5
Znurf skrev:
Ska det mappas också för de pengarna eller går det utöver? ^^

klart de ska mappas! men dom pengarna som är kvar dvs 28k skall ut i delar tongue
Skulle haft nån rackare som är hemma på dendär fronten som kan ge lite tipps. har ju fått endel men jag vet inte vafan det blir tongue


140 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
#6
är det verkligen ingen som har nånting att häva ur sig tongue ?


207 Inlägg
1 november 2011
#7
Det kanske är större chans att få hjälp om du vänder dig till ett mer märkesinriktad forum såsom tex skyline.se big_smile

Köp inget "kina-grenrör" är ett enkelt tips, har bara hört dåliga saker om dessa (kanske för att de som har dåliga erfarenheter hörs mest), jag vet inte exakt vilka grenrör som räknas in här men typ, allt under 3-4000 kronor? tongue

Ajden bygger egna fina grenrör, han bör ha till RB25 (NEO bör kvitta), har bara hört goda saker om hans grenrör, jag tror tex att Maas här i stan kör med ett av hans grenrör, bänkat ca 688 hk på hjulen och det verkar hålla (vet iofs inte om han har gjort något extra med sitt)


hellaflush!
1 266 Inlägg
1 november 2011
#8
kör på en bolton turbo, köp en z32 lmm, andra spridare och möjligen annan bränslepump. Antar att du redan har avgas, fmic, annars är de något med kanske. Och när detta är gjort så börjar de närma sig kopplingsbyte.

Här står lite vettigt om rb25det tuning. http://www.skylineowners.com/forum/show … hp?t=66975


140 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
#9
Znurf skrev:
Det kanske är större chans att få hjälp om du vänder dig till ett mer märkesinriktad forum såsom tex skyline.se big_smile

Köp inget "kina-grenrör" är ett enkelt tips, har bara hört dåliga saker om dessa (kanske för att de som har dåliga erfarenheter hörs mest), jag vet inte exakt vilka grenrör som räknas in här men typ, allt under 3-4000 kronor? tongue

Ajden bygger egna fina grenrör, han bör ha till RB25 (NEO bör kvitta), har bara hört goda saker om hans grenrör, jag tror tex att Maas här i stan kör med ett av hans grenrör, bänkat ca 688 hk på hjulen och det verkar hålla (vet iofs inte om han har gjort något extra med sitt)

jo men sant! på skyline.se är det rätt dött i R34 tråden tongue vänder mig därför hit då det är rätt mkt folk här osv :)har kollat lite på Turbobanditens grenrör oxå men det Ajdens som jag har fått rekomenderad mest.
Och det skulle aldrig komma på frågan om att de ska sitta nått kines skit grenrör på min kan ja lova. Jag har sneglat lite på en Precision SC60 snurra då den brukar vara populär i staterna, men det skulle vara skönt att kunna skriva med någon svensk och höra vad dom säger smile


140 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
#10
Timmyboy skrev:
kör på en bolton turbo, köp en z32 lmm, andra spridare och möjligen annan bränslepump. Antar att du redan har avgas, fmic, annars är de något med kanske. Och när detta är gjort så börjar de närma sig kopplingsbyte.

Här står lite vettigt om rb25det tuning. http://www.skylineowners.com/forum/show … hp?t=66975

okejokej! jo det sitter ju HKS avgas och fmic redan. men det sitter även ett HKS F-con IS piggyback sprut i den men det verkar vara svårt att få information om det osv. nått du känner till?

Tack för info smile


207 Inlägg
2 november 2011
#11
ForsaFrasse skrev:
jo men sant! på skyline.se är det rätt dött i R34 tråden tongue vänder mig därför hit då det är rätt mkt folk här osv :)har kollat lite på Turbobanditens grenrör oxå men det Ajdens som jag har fått rekomenderad mest.
Och det skulle aldrig komma på frågan om att de ska sitta nått kines skit grenrör på min kan ja lova. Jag har sneglat lite på en Precision SC60 snurra då den brukar vara populär i staterna, men det skulle vara skönt att kunna skriva med någon svensk och höra vad dom säger smile

Du ska inte vända dig till R34, då denna fråga gäller RB25 inte R34, right? wink Att det är en NEO gör ganska liten skillnad tror jag, de flesta trimdelarna du är intresserade av passar mellan modellerna (NEO och icke NEO) afaik smile


140 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
#12
Znurf skrev:
ForsaFrasse skrev:
jo men sant! på skyline.se är det rätt dött i R34 tråden tongue vänder mig därför hit då det är rätt mkt folk här osv :)har kollat lite på Turbobanditens grenrör oxå men det Ajdens som jag har fått rekomenderad mest.
Och det skulle aldrig komma på frågan om att de ska sitta nått kines skit grenrör på min kan ja lova. Jag har sneglat lite på en Precision SC60 snurra då den brukar vara populär i staterna, men det skulle vara skönt att kunna skriva med någon svensk och höra vad dom säger smile

Du ska inte vända dig till R34, då denna fråga gäller RB25 inte R34, right? wink Att det är en NEO gör ganska liten skillnad tror jag, de flesta trimdelarna du är intresserade av passar mellan modellerna (NEO och icke NEO) afaik smile

Ja jo jag har kollat runt lite bara ändå men man har ju så mycket annat på gång oxå. Sen syftar jag på att NEO kunde vara nämnvärt då folk annars skulle börja säga att man ska byta tryckare som man vanligtvis brukar göra i icke NEO men NEO motorn har solida tryckare orginal och så äre nå mer fördel jag läste om oxå. endast därför jag nämner ordet bara för att någon inte ska komma med nå onödigt om toppen som man redan vet tongue satt och läste på länken Timmyboy skickade och där fick man ju rätt mycket info smile ska nog sula upp en tråd på skyline.se smile


83 Inlägg
28 november 2011
#13
trevligt med någon som satsar på samma i vinter, jag håller på för fullt, har precis lyft toppen för byte av topplocks packning.  sitter o kollar runt på mera delar, o ramla in här. smile hoppas de går bra för dig i vinter. någon projekt tråd som man kan följa ?


ForsaFrasse skrev:
hej! nu när vintern börjar smyga sig på så har Nissan fått en fin platts i Garaget och väntar på lite godis!
Nu när man sitter och läser runt lite så hör man sjukt mycket bandade saker om vad man ska ha och inte ha till RB25 motorn. Söker lite hjälp ifrån nån som är skyline kunnig och lite Tipps och trix!
Under vintern så är det planerat att den ska få ett Link G4 samt nytt grenrör och en ny snurra, och det är där jag har svårt att veta vad jag ska ha. jag siktar inte på några Super effekter men mer driftsäkert och slippa orginal sakerna som tex Nylon impellern som sitter i orginal turbon.
Men Lite tips och trix vore trevligt. tänkte satsa på grejjer me lite kvallite och inge kina skit.

Tacksam för hjälp!

MvH Lars

864 Inlägg
28 november 2011
#14
Znurf skrev:
ForsaFrasse skrev:
jo men sant! på skyline.se är det rätt dött i R34 tråden tongue vänder mig därför hit då det är rätt mkt folk här osv :)har kollat lite på Turbobanditens grenrör oxå men det Ajdens som jag har fått rekomenderad mest.
Och det skulle aldrig komma på frågan om att de ska sitta nått kines skit grenrör på min kan ja lova. Jag har sneglat lite på en Precision SC60 snurra då den brukar vara populär i staterna, men det skulle vara skönt att kunna skriva med någon svensk och höra vad dom säger smile

Du ska inte vända dig till R34, då denna fråga gäller RB25 inte R34, right? wink Att det är en NEO gör ganska liten skillnad tror jag, de flesta trimdelarna du är intresserade av passar mellan modellerna (NEO och icke NEO) afaik smile

Nu blandar du ihop plattformarna (r33, r34 osv) med motorfamiljerna (rb25, rb26 osv)

Golle
448 Inlägg
28 november 2011
#15
Tuffhaggman skrev:
Nu blandar du ihop plattformarna (r33, r34 osv) med motorfamiljerna (rb25, rb26 osv)

Nej han har helt rätt då han syftar på kategorierna i skyline.se forum. Att det är en R34 spelar mindre roll då han ska sikta in sig på motortypen istället, dvs RB25DET smile

Alltså denna kategorin:
http://www.skyline.se/forum/viewforum.php?f=54
Senast redigerat av WilYawn (28 november 2011)

James May: In other news.... I've fitted a fan!

864 Inlägg
28 november 2011
#16
WilYawn skrev:
Tuffhaggman skrev:
Nu blandar du ihop plattformarna (r33, r34 osv) med motorfamiljerna (rb25, rb26 osv)

Nej han har helt rätt då han syftar på kategorierna i skyline.se forum. Att det är en R34 spelar mindre roll då han ska sikta in sig på motortypen istället, dvs RB25DET smile

Alltså denna kategorin:
http://www.skyline.se/forum/viewforum.php?f=54

Då är jag med, tack för upplysningen.

140 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
#17
martin_nicklasson skrev:
trevligt med någon som satsar på samma i vinter, jag håller på för fullt, har precis lyft toppen för byte av topplocks packning.  sitter o kollar runt på mera delar, o ramla in här. smile hoppas de går bra för dig i vinter. någon projekt tråd som man kan följa ?


ForsaFrasse skrev:
hej! nu när vintern börjar smyga sig på så har Nissan fått en fin platts i Garaget och väntar på lite godis!
Nu när man sitter och läser runt lite så hör man sjukt mycket bandade saker om vad man ska ha och inte ha till RB25 motorn. Söker lite hjälp ifrån nån som är skyline kunnig och lite Tipps och trix!
Under vintern så är det planerat att den ska få ett Link G4 samt nytt grenrör och en ny snurra, och det är där jag har svårt att veta vad jag ska ha. jag siktar inte på några Super effekter men mer driftsäkert och slippa orginal sakerna som tex Nylon impellern som sitter i orginal turbon.
Men Lite tips och trix vore trevligt. tänkte satsa på grejjer me lite kvallite och inge kina skit.

Tacksam för hjälp!

MvH Lars


Men trevligt värre! smile jorå jag ska slita fingrarna ur röven och slänga upp den när dom flesta delarna har kommit smile
ja men tack desamma! själv så har jag beställt lite godis ja med som inväntas smile)


83 Inlägg
10 februari 2012
#18
Timmyboy skrev:
kör på en bolton turbo, köp en z32 lmm, andra spridare och möjligen annan bränslepump. Antar att du redan har avgas, fmic, annars är de något med kanske. Och när detta är gjort så börjar de närma sig kopplingsbyte.

Här står lite vettigt om rb25det tuning. http://www.skylineowners.com/forum/show … hp?t=66975

`
z32 lmm?? finns de olika eller funkar denna ?? http://rawbrokerage.com/ISIS-OE-Replace … 32-MAF.htm

1 105 Inlägg
10 februari 2012
#19
Får inte sådär blodigt mycket för 40 000.- men lite mer klös får du alltid, beroende på om det köps kvalitè-grejer och hur mycket du skruvar själv. Men som det redan har skrivits så är en ny turbo, spridare, lmm och en mappning att rekomendera dock så kan du köra utan lmm när du kör Link G4 sprutet. Sitter inbyggd MAP-sensor i den så du behöver bara en extern tempsensor så kan du ta bort LMMen

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--


Sök