Inför: Kungens kurva träff lördag 11/2 19:00

Robino
10 februari 2012 · 241 Inlägg

Hallå där.

Lördag 11/2 ses alla som vill på IKEA-parkeringen i Kungens kurva 19.00.
Jag och några andra kommer att ställa ut koner för en bana vi kan köra.
Tanken är att vi på parkeringen snackar skit och på banan kör skiten ut våra bilar.

Banan bör passa både bakhjulsdriva bilar såsom fyrhjulsdriva och även framhjulsdriva för dem som vill dra i kryckan.


Lite relger.
Max 10 minuter per gång man åker ut på banan
Max 3 bilar åt gången (om alla som åker ut känner varann)
RESPEKTERA REGLERNA.

Vi ansvara ej för person eller fordonsskador.

https://lh5.googleusercontent.com/-NjC7pbK9uno/Ty8B5-6T1GI/AAAAAAAABM8/-HjWro-nle4/s1280/driftbana.jpg

Kuffe Audi:ot
10 februari 2012 · 183 Inlägg

Schysst upplägg. Kanske kikar förbi sen!
Hur ser ytan ut nu? Är det fortfarande stötigt o fruset som det var i början av veckan?

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.
-Biltokig-
10 februari 2012 · 91 Inlägg

Verkar kul!! Hoppas bara jag får ihop BMWn smile

Gasar tills det Rasar!
Ford Probe GT 2,2 Turbo "Black Shadow" (1992)
Magistern Industritekniker
10 februari 2012 · 433 Inlägg

Och vad säger farbror blå om detta? roll

Volvo 940 B230 8v, 746WHp, 799WNm. 10.40, 222Km/h @402m LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, Bakaxeldelar, L-M-R.se, Oljemagasinet.se
Volvo 940 Turbo "Våga Vägra 16V" (1995)
Kuffe Audi:ot
10 februari 2012 · 183 Inlägg

Magistern skrev:
Och vad säger farbror blå om detta? roll

Sålänge man håller sig på parkeringsytorna har de flesta poliser tyckt att det är OK. De själva har bjudit på bredhäng ett par gånger wink

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
10 februari 2012 · 1 898 Inlägg

Kanske man kommer förbi med en kamera! smile Måste ju pröva nya objektivet, kan ju knappast lova
att det blir nå bra bilder! smile
Annars är det ju kul och komma förbi och titta lite! smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Robino
10 februari 2012 · 241 Inlägg

Kuffe skrev:
Schysst upplägg. Kanske kikar förbi sen!
Hur ser ytan ut nu? Är det fortfarande stötigt o fruset som det var i början av veckan?

Jag vet inte riktigt hur den är. Det har vart både -5 och solsken och -15 och mulet. även snöande.
Jag har med mig sand ifall det är isfläckar som är för hala att köra på.

Magistern skrev:
Och vad säger farbror blå om detta? roll

Eftersom vi gör det så "seriöst" så tror jag nog att dom uppskattar vårt arbete. Alternativet är ju att folk kör som idioter på vägarna, och det gillar farbror inte alls.

Senast redigerat av Robino (10 februari 2012)

keggan MDS Montör
11 februari 2012 · 112 Inlägg

ExXtr3me skrev:
Kanske man kommer förbi med en kamera! smile Måste ju pröva nya objektivet, kan ju knappast lova
att det blir nå bra bilder! smile
Annars är det ju kul och komma förbi och titta lite! smile

låter ju nästan som att vi har samma förtjusning till detta, tänkte ta med mig fisheye wink

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
11 februari 2012 · 1 659 Inlägg

keggan skrev:

ExXtr3me skrev:
Kanske man kommer förbi med en kamera! smile Måste ju pröva nya objektivet, kan ju knappast lova
att det blir nå bra bilder! smile
Annars är det ju kul och komma förbi och titta lite! smile

låter ju nästan som att vi har samma förtjusning till detta, tänkte ta med mig fisheye wink

Hörru Keggan om det nu ens är ditt riktiga namn... Du gör bäst i att hålla dig borta annars....!!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
keggan MDS Montör
11 februari 2012 · 112 Inlägg

Robban_89 skrev:

keggan skrev:

ExXtr3me skrev:
Kanske man kommer förbi med en kamera! smile Måste ju pröva nya objektivet, kan ju knappast lova
att det blir nå bra bilder! smile
Annars är det ju kul och komma förbi och titta lite! smile

låter ju nästan som att vi har samma förtjusning till detta, tänkte ta med mig fisheye wink

Hörru Keggan om det nu ens är ditt riktiga namn... Du gör bäst i att hålla dig borta annars....!!

haha yeah yeah truckern wink kex är mitt riktiga.

marcusgnaget
11 februari 2012 · 161 Inlägg

Jag kommer nog förbi en sväng, men förra helgen var det skumpigt som fan och is fast det kanske har blivit bättre nu när det har vart varmare par dagar den här veckan..?

Lexus GS300 (1998)
Token
11 februari 2012 · 22 Inlägg

Fan jag som inte kan komma i kväll ville ju med leka lite.. men får inte det av bilen den vill inte den mår inte bra just nu.

JB Bil & Rekond
Samarbete med AJ Design
rhultman
11 februari 2012 · 74 Inlägg

går ju inte att köra där! iaf inte för mig då tar det i!

Nissan 200sx S14a "kbk" (1999)
BMWcoupe
11 februari 2012 · 8 Inlägg

Magistern skrev:
Och vad säger farbror blå om detta? roll

Nja jag tror inte att konstapel per gillar detta, på denna parkeringsplats fick jag en bot smile

BMW 318IS "Coupe" (1994)
discokapten Kapten på disco!
11 februari 2012 · 1 729 Inlägg

IKEA stänger 20.00, snuten kommer GARANTERAT vara där, och eftersom du knappast har tillstånd att fixa det här så kommer det bli ett jävla liv. Vänta tills IKEA har stängt iaf.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
11 februari 2012 · 1 898 Inlägg

discokapten skrev:
IKEA stänger 20.00, snuten kommer GARANTERAT vara där, och eftersom du knappast har tillstånd att fixa det här så kommer det bli ett jävla liv. Vänta tills IKEA har stängt iaf.

Håller med, vänta en stund efter att dom har stängt så att verkligen alla kunder har åkt därifrån!
Annars blire ett jäkla hallå!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Robino
12 februari 2012 · 241 Inlägg

discokapten skrev:
IKEA stänger 20.00, snuten kommer GARANTERAT vara där, och eftersom du knappast har tillstånd att fixa det här så kommer det bli ett jävla liv. Vänta tills IKEA har stängt iaf.

Konstapeln dök upp vid 00.05.
Dem uppskattade vad vi gjort. Höll med om att det var mycket bättre att ockupera en parkering än att köra på vägarna.

Inga bekymmer!

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
12 februari 2012 · 1 659 Inlägg

Robino skrev:

discokapten skrev:
IKEA stänger 20.00, snuten kommer GARANTERAT vara där, och eftersom du knappast har tillstånd att fixa det här så kommer det bli ett jävla liv. Vänta tills IKEA har stängt iaf.

Konstapeln dök upp vid 00.05.
Dem uppskattade vad vi gjort. Höll med om att det var mycket bättre att ockupera en parkering än att köra på vägarna.

Inga bekymmer!

Yeah!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang