3532
Sök

Volvo 940 Gl -91 får ingen bensin till motorn, trots att jag bytt bränslepump "huvudpump" och bränslefilter.

38 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Har ett prblem.
Startmotorn går men sen så hände ringenting mer, har bytt bränslepumpen under bilen och bränslefiltret.
Har lyssnat i tanklocket och där här man ett klickande ljud när man vrider på tändnignen, fungerar pumpen i tanken då eller är den sönder om det klickar. En del säger att det kan vara bränslerelät också, vet inte hur vanligt det är, Bilen har iaf gått 44 000 mil.

Det som vi konstataerat är att bränslepumpen inte får något bränsle i alla fall, det är precis krut torrt där.
Någon som vet vad det kan vara för fel och vad jag ska byta.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
28 september 2009
Det är väldigt vanligt att bränslereläet går sönder i lödningarna på gamla volvosar .  Så prova byta det du .  billigt och mycket enkelt att byta .  sitter vid säkringarna bakom askkoppen och är vitt ( längst till vänster i mitten raden) // Emil
Senast redigerat av Klorin_Elvis (28 september 2009)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

38 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
var inne på volvo förut, och de sa att det inte kunde vara relät av den anledningen att då skulle du inte höra något ljud alls i tanken eller under bilen, fan också tänkte jag, skadar ju inte och testa med ett nytt relä, men jag tror nog att det kan va förpumpen i tanken ändå, är ju inte det enklaste att byta den , har försökt nu men gått bet hithills...

Fetast i stan !!
991 Inlägg
28 september 2009
Men om pumpen i tanken skulle vara paj så skulle bli fortfarande starta och gå.  Den skulle vara seg startad kall och lite slöare än normalt men den skulle fortfarande funka .   
Har du provat att byta reläet allafall ??

Kolla säkringarna nummer 1 och nummer 11 .
Senast redigerat av Klorin_Elvis (28 september 2009)

38 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
Jag ska ta en titt på det imorn elle rikväll, har inget relä hemma, har en 740 av insprutnings modell, passar det relät på 940:ns kanske?

Fetast i stan !!
991 Inlägg
29 september 2009
Passar om det är elektoniskt insprut alltså f motor  reläet skall vara vitt . är det dä så är det bara att hinka över smile

449 Inlägg
4 oktober 2009
är det någon gnista på bilen ??? de skulle kunna vara hallgivarn vid svänghjulet som lagt av då stängs både bränsle och gnista,,,,

Full Fart Spar Tid!!!

63 Inlägg
12 februari 2012
Samma fel på min, har ett svart bränsle relä nu och den startar inte, såg att givaren på svänghjulet va urkopplad så kopplade in den men ingen start hmm bilen har stått ute 1 år

1 008 Inlägg
12 februari 2012
KS-TurboSnurran skrev:
Samma fel på min, har ett svart bränsle relä nu och den startar inte, såg att givaren på svänghjulet va urkopplad så kopplade in den men ingen start hmm bilen har stått ute 1 år

Hehe, det har aldrig förekommit några svarta bränslepump/systemrelän...
Det svarta relät är med största säkerhet intevall-vindrutetorkarrelät!  likaså de gula = intervall till bakrutetorkaren.
Vitt relä = pump/systemrelä  Elektrisk insprutning
Grönt relä = pumprelä  Mekanisk insprutning

63 Inlägg
12 februari 2012
De va grönt, de va därför den inte funka, tog från ltt och den starta direkt smile

Sök