3454
Sök

Kopplingsfel! Huvudcylinder eller slavcylinder trasig? Saab 9-5 2,3t !

19 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
Hejsan! Köpte en 9-5 för ett litet tag sedan, en 2,3t -01.
Igår när jag va i trollhättan så började kopplingen bli sämmre och sämre, precis som om det var luft i kopplingen, gick att dubbeltrampa ett tag sedan slutade den fungera helt, när man luftar den går det att dubbeltrampa och sen blir den bara sämre och sämre och slutar att fungera igen, Har försökt hitta något om detta men får inga klara svar.

Om jag har fattat det hela rätt så borde de vara huvudcylindern, är detta vanligt på 9-5? Eftersom bromsvätskebehållaren är full med bromsvätska hela tiden och läcker inte ut, vilket de borde göra som det är slaven? stämmer detta eller har jag fått allt om bakfoten ! neutral   Tacksam för svar! smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 februari 2012
Skit som lossnat inuti en slang och satt igen eller en fjäder från lamellen som hoppat av och ligger ivägen.

Fjädrar kopplingen i början för att sedan bli tvärstum ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

19 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
Nej tror inte de är något sånt fel, de va som om de först va lite luft i kopplingen så den tar dåligt, efter ett tag så är de bara luft och kopplingen kan man trycka ner utan något motstånd och den kopplar inget alls, men pedalen åker tillbaka iallfall och fasnar inte i golvet och efter man luftat kopplingen blir de samma sak på nytt.
Senast redigerat av Dennix123 (15 februari 2012)

9 Inlägg
16 februari 2012
huvud kopplings cylinder smile

Känslan som blir när du väntar på att turbon ska kicka in när du inte har någon :)

Sök