2906
Sök

Hjälp..Behöver svar sanbbt... Vad är en Laddtrycksregulator för något?

18 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Tjenare...Behöver lite hjäkp snabbt...Alltså...Är en laddtrycksregulator samma sak som Pysventil?  Fattar det inte riktigt...I med jag har extern WG så säger dom att jag behöver en Laddtrycksregulator...Men alltså jjaa...Någon som kan förklara detta för mig?

Tack för snabba svar

778 Inlägg
14 februari 2007
760_Tic_mannen skrev:
Tjenare...Behöver lite hjäkp snabbt...Alltså...Är en laddtrycksregulator samma sak som Pysventil?  Fattar det inte riktigt...I med jag har extern WG så säger dom att jag behöver en Laddtrycksregulator...Men alltså jjaa...Någon som kan förklara detta för mig?

Tack för snabba svar

jag tror det är samma inte 100% men man kan styra ladd trycket med en "pysvetil"

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 februari 2007
Skulle tro att dom menar en magnetventil (typ samma som pysventil fast elektriskt ställbar av Ecu boxen)

18 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Så Pysventilen är en Laddtrycksregulator?  (Till Extern WG) ??

17 Inlägg
15 februari 2007
asså vem säger att du måste ha en laddtrycksregulator, den som säger de måste ju veta va han menar wink   

du kan ju ha en pys/stryp ventil för att styra laddet, samt magnetventil me elektroniskt styrdon som föregående skrev,  t.ex Greddy, hks, mm. 
å du styr laddet på samma sätt på en extern wg som en intern wg. enda skillnaden är att du kan köra med mottryck på extern wg på både under å övre sidan av membranet.  iställer för bara ena sidan som på en intern oftast är.
Senast redigerat av malten_racing (15 februari 2007)

...Vebomekk Racing...
Cosworth Rwd - mål 550hk -07
12,3 @192km/h -06

Sök