2507
Sök

Audi A4 -95, startar men dör efter 2 sek.

16 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
Min Audi A4 ,-95 startar bra.
Men ibland när jag ska starta så dör den efter 1-2 sek. Den tänder riktigt, men sen dör den bara.
Även om jag varvar upp till 4-5000 varv så dör den efter 1-2 sek.
Sedan efter 15-20 ggr så startar den och fortsätter gå helt felfritt.

Den har aldrig dött under körning.

Vad kan det vara?
Igensatt bränslefilter, elektroniskt?

Administratör
2 978 Inlägg
25 december 2006
Låter som startspärren...... Testa sätt i nyckeln och vrid på tändningen då ska en gul lampa med en nyckel och en bil lysa för att sen slockna gör den inte det utan börjar blinka så startar inte bilen.....

En kopp av den svarta såsen...

Smålänning
7 883 Inlägg
25 december 2006
Va med om det felet på en passat 94 eller nåt sånt (modellen innan den runda) och då funkade det med reservnyckeln, och då visade det sig att han hade bytt batteri i nyckeln.

Antagligen så hade då koden i nyckeln blivit raderad. Kan kanske vara så att batteriet i din nyckel håller på att ta slut.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

16 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
tjenare!tack ska ni ha för tippsen.jag har haft något konstigt med nyckeln.

9 Inlägg
15 februari 2007
är garanterat starspärren, hade samma problem själv med min a4, testa reservnyckeln brukar funka...

mvh anders

Administratör
2 978 Inlägg
15 februari 2007
Smidigaste sättet att lösa problemet är att montera ner ratten och kåpan runt och sedan pilla ur kontakten som sitter i läsringen runt tändningslåset lägg en droppe kontaktspray i varje "hål" och montera ihop allt igen så slipper ni problemet på lääänge, tänk på att inte vrida på tändningen med ratten och airbagen borttagen för då blir det felminne på airbagen som måste släckas på vag....

En kopp av den svarta såsen...

Sök