27 februari 2012
Trådstartare
Tvättade bilen i helgen och märkte till min förvåning två lackskador som jag inte sett tidigare (Tvättade bilen en dryg vecka tidigare utan att se något). Det rör sig om hål i klarlacken på några mm i diameter vid över högra bakskärm samt på höger framdörr, sen har även klarlacken bubblat med luft ytterligare någon cm vid varje håll.
Åkte med bilen till Ditec idag, där den är lackförseglad, för att se vad de hade för tankar om det hela. Ägaren på Ditec hade aldrig sett sådana här lackskador på en så pass ny Audi och speciellt inte på de ställen som dessa skador sitter. Han hade ingen förklaring, men såg det som ytterst tveksamt om Audis fabrikslack verkligen kunde bete sig på detta sätt. Han undersökte lacken ytterligare, men hitta inga andra hål. Hans slutsatts var att bilen eventuellt kunde vara ormlackerad på höger sidan, men inget han kunde avgöra genom att bara se på bilen, utan tyckte jag skulle åka till en lackeringsexpert.
Åkte vidare till Audi, men deras plåt och lackexpert var inte där återkom Onsdag och kundmottagaren kunde inte hjälpa till. Så nu sitter man här och funderar om det kan vara så jävligt att bilen tidigare varit krockskadad och omlackerad?
Hur som helst jävligt frustrerande. Finns det något man kan göra om det visar sig att bilen varit omlackerad. Eller är det bara bita i sura äpplet och pröjsa en helt ny lackering? Kan man i så fall vänta sig någon ersättning från försäkringsbolaget?