3242
Sök

B230FK, köpa orginal dump

4 693 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
#61

Booyakasha!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
27 februari 2012
#62
Med nya dumpen låter det precis som det ska göra, det lilla flåsljudet från filtret smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Automationselektriker och Svetsare
111 Inlägg
27 februari 2012
#63
Softis skrev:
Crille88 skrev:
hehe håller med dig där, tror dock att TS trots allt fått svar på de han egentligen undrade tongue

Japp, och dumpen är beställt också.
Men det är roligt att läsa smile

Vet ni vart varvstoppet ligger orginal på en b230fk?

Runt 6250 tror jag det ligger original.


Automationselektriker och Svetsare
111 Inlägg
27 februari 2012
#64
cpu1337 skrev:
Glesmark skrev:
Har för mig att mina har tagit i vid 5900-6000 varv, borde väl inte vara några problem att varva 7000 med dom dock?

Rätt stora problem då ventilfjädrarna inte hänger med. Och helt onödigt då en orginal motor slutar dra efter 5000

Det är helt beroende på kamaxeln vars motorn slutar dra tror till och med T-kammen slutar dra vid 4500, men ja fjädrarna kan vara ett problem vid ca 7500 varv och uppåt, känner dock ingen som haft problem vid 7000.



Sök