Får väll göra en liten projekt tråd om BMW bilen nu då.
Det hela Började med en helt vanlig BMW E36 316i Touring.
Köpte den för 2500 :- Av en kille i saxtorp som hade importerat den från tyskland 2004, och var den ända ägaren sen dess.
Väldigt bra skött, inga större skador och den var alltid inlämnad på BMW Malmö om det var något fel.
Lite rost angrepp fanns ju på höger bakskärm och grillen.
Sen va vatten pumpen kass också.
Jag bytade vatten pump och körde me den ett bra tag. En väldigt trevlig bruks bil.
Sen hände det som inte fick hända.
Säger inte mer än så. Förutom FUCK YOU TAXI97 i MALMÖ.
Så där stod jag med en krock skadad bil. Konstigt nog fungerade fortfarande motorn och kylaren va hel.
De va inga större problem att köra den, men den såg förjävlig ut.
Efter mycket planerande typ. Köpte jag denna BMW E34 520i -95 av en annan kille i saxtorp för 1800 :- .
Det som va kasst på den var att skärmarna fram va kassa eller saknades, Fronten saknades, det läcker olja från oljefilter behållaren och att
generatorn inte laddar som den ska. Och att inredningen är halft sliten.
Mina planer med E34'an är då
* Fixa M50B20 Motorn
* Etanol konvertera. - Köper en sån där box som mappar om bilen själv (http://www.ecoflex.nu/text1_7.html)
* Fräsha upp inredningen. - Skin/läder Säten, M-ratt
* Tona Rutorna.
* Sänka bilen ordentligt
* Fixa ett OK ljud system
* Fixa rosten på trösklen
* Fixa nya fram skärmar & front kjolen
* Lackera den i ett fett tema (Säger dock inte vilket än)
Tack till
Däck & Fälg Lundavägen AB - Märkes däck till pressade priser
@Gubbarna för meck hjälpen.
______________________________________________________________________________________________
Update 1. 2012 - Feb - 24
Båda bilarna har hittat in i garaget och är redo att demonteras !
Det va allt för den här gången.
______________________________________________________________________________________________
Update 2. 2012 - Feb - 25
Efter lite pillandes på E34'an insåg jag att det är trevligare o köra på M50B20 Motorn Än M43B16 motorn.
Så det får bli den helt enkelt.
Genomsökte var felet var och såg att det va på själva oljefilters behållaren
Tack vare Mr Tanner som kunde stå för reservdelar blev de ihop satt ganska snabbt och fixat !
Undertiden jag höll på med motorn fixade gubbarna nått annat som jag inte riktigt vet vad.
Alaa ADNAN satte i M-ratten från e36an
Fälgarna fick sig en liten puts
Före
Efter
______________________________________________________________________________________________
Update 3. 2012 - Feb - 29
Bilen fungerar och går som en dröm.
Men får inte på den jävla motor huven. Sitter lite halvt på. -.-
Och den jävla röda folieringen bak till.. att ta bort den va ett helvete och halva bagageluckan är nu sönder repad.
Iallafall tänkte sänka bilen men de gick inte så värst bra.
Jag menar detta är inte acceptabelt
Tog av fälgarna och fick en liten överraskning, Den läcker lite hydral olja från dämpen..
Men att få av dom jävla dämparna från upphägningen utan rätt verktyg är fan helt omöjligt
Nä de gick heller itne att plocka av den så.
Så sänkningen sket sig, just nu iallafall.
Va ska man göra ? försöka bredda ut hjulen lite.
Original
Efteråt med 215 sulor bak och 5 mm spacer
Efteråt med JL Fälgar
Ja, dom ska på sen
Fuck life, inget o göra me bilen utan pengar haha
Tona rutor? Jadå
POLEJ Fullt fungerande nu hahaha
Nästa gång jag meckar ska den sänkas. Behöver dock hjälp av nån bmw expert
alksdjalfkklasmkllsgnanfga
Det hela Började med en helt vanlig BMW E36 316i Touring.
Köpte den för 2500 :- Av en kille i saxtorp som hade importerat den från tyskland 2004, och var den ända ägaren sen dess.
Väldigt bra skött, inga större skador och den var alltid inlämnad på BMW Malmö om det var något fel.
Lite rost angrepp fanns ju på höger bakskärm och grillen.
Sen va vatten pumpen kass också.
Jag bytade vatten pump och körde me den ett bra tag. En väldigt trevlig bruks bil.
Sen hände det som inte fick hända.
Säger inte mer än så. Förutom FUCK YOU TAXI97 i MALMÖ.
Så där stod jag med en krock skadad bil. Konstigt nog fungerade fortfarande motorn och kylaren va hel.
De va inga större problem att köra den, men den såg förjävlig ut.
Efter mycket planerande typ. Köpte jag denna BMW E34 520i -95 av en annan kille i saxtorp för 1800 :- .
Det som va kasst på den var att skärmarna fram va kassa eller saknades, Fronten saknades, det läcker olja från oljefilter behållaren och att
generatorn inte laddar som den ska. Och att inredningen är halft sliten.
Mina planer med E34'an är då
* Fixa M50B20 Motorn
* Etanol konvertera. - Köper en sån där box som mappar om bilen själv (http://www.ecoflex.nu/text1_7.html)
* Fräsha upp inredningen. - Skin/läder Säten, M-ratt
* Tona Rutorna.
* Sänka bilen ordentligt
* Fixa ett OK ljud system
* Fixa rosten på trösklen
* Fixa nya fram skärmar & front kjolen
* Lackera den i ett fett tema (Säger dock inte vilket än)
Tack till
Däck & Fälg Lundavägen AB - Märkes däck till pressade priser
@Gubbarna för meck hjälpen.
______________________________________________________________________________________________
Update 1. 2012 - Feb - 24
Båda bilarna har hittat in i garaget och är redo att demonteras !
Det va allt för den här gången.
______________________________________________________________________________________________
Update 2. 2012 - Feb - 25
Efter lite pillandes på E34'an insåg jag att det är trevligare o köra på M50B20 Motorn Än M43B16 motorn.
Så det får bli den helt enkelt.
Genomsökte var felet var och såg att det va på själva oljefilters behållaren
Tack vare Mr Tanner som kunde stå för reservdelar blev de ihop satt ganska snabbt och fixat !
Undertiden jag höll på med motorn fixade gubbarna nått annat som jag inte riktigt vet vad.
Alaa ADNAN satte i M-ratten från e36an
Fälgarna fick sig en liten puts
Före
Efter
______________________________________________________________________________________________
Update 3. 2012 - Feb - 29
Bilen fungerar och går som en dröm.
Men får inte på den jävla motor huven. Sitter lite halvt på. -.-
Och den jävla röda folieringen bak till.. att ta bort den va ett helvete och halva bagageluckan är nu sönder repad.
Iallafall tänkte sänka bilen men de gick inte så värst bra.
Jag menar detta är inte acceptabelt
Tog av fälgarna och fick en liten överraskning, Den läcker lite hydral olja från dämpen..
Men att få av dom jävla dämparna från upphägningen utan rätt verktyg är fan helt omöjligt
Nä de gick heller itne att plocka av den så.
Så sänkningen sket sig, just nu iallafall.
Va ska man göra ? försöka bredda ut hjulen lite.
Original
Efteråt med 215 sulor bak och 5 mm spacer
Efteråt med JL Fälgar
Ja, dom ska på sen
Fuck life, inget o göra me bilen utan pengar haha
Tona rutor? Jadå
POLEJ Fullt fungerande nu hahaha
Nästa gång jag meckar ska den sänkas. Behöver dock hjälp av nån bmw expert
alksdjalfkklasmkllsgnanfga
Senast redigerat av Briian (29 februari 2012)
0
0
0
0