3167
Sök

BRA bilförsäkringsbolag!

415 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
mm därför man har wasa bilsport wink och har den reggad med rätt motor smile

Wasa Bilsport? Aldrig hört talas om! wink
Men man lär sig av misstagen...
Nu vet jag jue om dem!
big_smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

381 Inlägg
20 februari 2012
Ingen som har tänkt på Dina försäkringar ( dina.se )
Trevliga att prata med och väldigt billig försäkring !
Hade min 200 på folksam först men där fick jag betala runt 450 kr för bara trafik. Bytte till dina och då blev det endast 270 kr per månad.
Sen så blev ju bilen stulen förra sommarn. Dum som jag var/e så hade jag vara trafik på den och fick inte en krona sad ..
Men farsan har vait kund där länge och han hade inbrott i sin sitt o träng för några månader sen..
Han ringde till dom och dom bad honom köra till närmsta skadeverkstad för att årgärda allt som har förstörts.
Fick endast lägga 1500 kr för skador som annars hade kostat runt 60-70 000..
Kan starkt rekomendera dom !

Forummoderator
17 996 Inlägg
20 februari 2012
Trygg Hansa.
Haft bilskador och även en mycket stor skada på huset. De har alltid uppfört sig oklanderligt! Husskadan upptäckte jag en eftermiddag klockan 1700 och klockan 1900 stod både en hantverkare och en försäkringshandläggare och hängde på dörren. Mycket bra!

Min Citroen brann upp en tidig morgon 1995. 2-3 dagar senare hade jag ersättningen på kontot.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
20 februari 2012
Dieselsmurfen skrev:
Trygg Hansa.
Haft bilskador och även en mycket stor skada på huset. De har alltid uppfört sig oklanderligt! Husskadan upptäckte jag en eftermiddag klockan 1700 och klockan 1900 stod både en hantverkare och en försäkringshandläggare och hängde på dörren. Mycket bra!

Min Citroen brann upp en tidig morgon 1995. 2-3 dagar senare hade jag ersättningen på kontot.

Det är ju imponerande. När jag i min ungdom totalkvaddade en Saab 9000 drog ersättningen ut på tiden över 2 månader.. Inte kul när man inte hade råd att köpa en ny "bara sådär"..
Kanske ska tänka om med TH alltså? smile

/Mattias

Lastbilschaufför
257 Inlägg
20 februari 2012
Jag har Länsförsäkringar (Östgötabrandstods bolag) och har Cabben helförsäkrad med alla tillägg och betalar ca 7500 Helår! Snart 23 år gammal och bor relativt centralt i Norrköping smile

A6:an betalar jag 4500 Helår/halvförsäkring med dom tilläggen som fanns att välja smile

Cabben blev jag krafigt påbackad på veckan efter jag helförsäkrade den men det var ju inga problem hos dom då.
Samma dag åkte jag till Audi verkstaden och dom fixade så att jag kunde köra bilen utan att några grejer kunde falla av wink

Jag har iaf goda erfarenheter av Länsförsäkringar smile

//Danne

Four Rings To Rule Them All

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
20 februari 2012
Jag har haft mina lite motorstarkare bilar försäkrade på pappa.
Hade en s4a som jag körde på ett rådjur med och ner i diket.
JAG skötte alla samtal med bolaget och ersättningen betalades till mitt konto, aldrig några frågor eller krångel med att pappa stod på bilen.
Bilen blev för övrigt skrot, bärgades till verkstad.
2 dagar senare hade en besiktningsman från bolaget kollar på bilen, den skulle lösas in av bolaget.
Jag frågade lite försiktigt om summan, "du ska nog bli nöjd, sällan någon som klagar på värderingen av bilen. "
Efter 6 dagar fick jag 7000kr mer än jag hade köpt bilen för.
Fick behålla bilen om jag ville.
Jag tog hem bilen, lagade det mesta själv och lämnade sedan på lack. Allt kostade ungefär hälften av vad dom ersatte bilen för.
Så jag fick nyrenoverad bil, och mer än halva bilens värde över i cash:)
Det var via LF.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

SMR | SM Racing
280 Inlägg
20 februari 2012
Ni råkar inte veta hur det ligger till mellan If och Volvia?

Har en 740 som ska försäkras.
Volvia vill ha 378/mån för helförsäkring utan tillägg med 3000kr i självrisk.
If vill ha 225/mån för helförsäkring, utan lull och 3000kr i självrisk.

Volvia är ju garanterat bra på volvo, men If är ju nån hundring billigare.
Det kanske inte handlar om världens snyggaste eller dyraste bil, men i längden så kan man ju ha roligare med 100kr bensin smile

6 Inlägg
27 februari 2012
b00rg skrev:
Haft bmw orginalförsäkring på 3 bilar, tycker att dom är jävligt bra att ha och göra med. bra service, trevliga och bra pris!
dock bara till bmw..
om man är med om någon krock eller liknande så bilen köps in så får man bra pris samt 20% mer om man köper en annan bmw på en auktoriserad bmw handlare.
krockar man en bil som är yngre än 2 år så får man en helt ny!

Det är väl genom IF som BMW kör sin försäkring, många Bilmärken har dem. Kryssa i värdeextra när du tecknar så får man dessa erbjudande om 20% på bilen vid krock och ny bil om den är under 2år. Så hade dem förut iaf smile

6 Inlägg
27 februari 2012
Ring och kolla med www.gjensidige.se dem har bra priser och bra kundmottagare.

Billackerare
174 Inlägg
27 februari 2012
Tror att det är. Det är IF som Audi originalförsäkringar vet jag. Dom hade många bra tillägg. Valde allt jag kunde ta, helförsäkring, specialvård för alla i bilen om det hände något, en Audi A8, boende i Stockholm, kille. Gick på strax över 8k. Bra garageförsäkring oxå. 1200:- året.

I not sick, I just need help. :P
Det är inte farten som dödar, utan smällen. Eller som dom säger overseas, It's not the fart that kills, it's the smell.
http://julle74.deviantart.com/gallery/

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
27 februari 2012
OstraGummi skrev:
b00rg skrev:
Haft bmw orginalförsäkring på 3 bilar, tycker att dom är jävligt bra att ha och göra med. bra service, trevliga och bra pris!
dock bara till bmw..
om man är med om någon krock eller liknande så bilen köps in så får man bra pris samt 20% mer om man köper en annan bmw på en auktoriserad bmw handlare.
krockar man en bil som är yngre än 2 år så får man en helt ny!

Det är väl genom IF som BMW kör sin försäkring, många Bilmärken har dem. Kryssa i värdeextra när du tecknar så får man dessa erbjudande om 20% på bilen vid krock och ny bil om den är under 2år. Så hade dem förut iaf smile

Det stämmer att BMW Originalförsäkring är återförsäkrat i If.
Man får dock inte rabatt på andra försäkringar i If för att man har försäkring i Originalförsäkring.

20% över marknadsvärde gäller inte för importerad bil.

Fler villkor på:
http://www.bmworiginalforsakring.se/bmw … arden.aspx

* Studerande *
563 Inlägg
2 mars 2012
Fick ett "oerhört" positivt besked idag av Folksam. De erbjuder helförsäkring med : 8837 kronor per år.big_smilebig_smile

Hade endast "trafikförsäkring" förra året men fick då betala 11 080sek/år. Förstår inte hur HELFÖRSÄKRINGEN blev helt plötsligt billigare detta år? roll

Är förare under 24, samt har haft 2 skadefria år. (Hyresrätt + eget garage).

1 200 Inlägg
2 mars 2012
Jag har huset och alla bilar försäkrade hos Länsförsäkringar och jag är än så länge mycket nöjd. Jag har bara behövt kontakta dem för en skadeanmälan en gång, men det ärendet sköttes galant. Här kan ni läsa om vad som hände och hur det gick sedan: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=217219

Sök