2537
Sök

Bränsleförbrukning vr6?

6 632 Inlägg
21 januari 2012
Danne08a skrev:
SylvesterStallone skrev:
Tycker dessa siffror låter höga! ställ samma fråga på www.vr6.nu istället smile
min turbo Vr6:a drar inte ens sådär mycket!

Siffrorna är tragiskt nog sanna! Min snittade aldrig under 1,2. Gjorde 0,68 på en långkörrning. Men då körde ja som tant Agda i ssin Nissan Micra tongue

Lyssna på Sylvester, typ alla hans bilar drar under biltillverkarnas siffror....eller nåt. Skulle inte förvåna mig om hans VR6a drar 0.8 blandat

Grr ;3

De/Dem

16 197 Inlägg
21 januari 2012
sen kan man ju undra vem som köper en VR6 för att "snålköra"??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

hejsan hoppsan
58 Inlägg
21 januari 2012
evilaudio skrev:
sen kan man ju undra vem som köper en VR6 för att "snålköra"??

HAHA sant de big_smile

Först fräna grejen.. sen bryr vi oss

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
21 januari 2012
Låg på runt 1,1-1,2. Fwd med automatlåda.

1 433 Inlägg
21 januari 2012
Malheus skrev:
Danne08a skrev:
SylvesterStallone skrev:
Tycker dessa siffror låter höga! ställ samma fråga på www.vr6.nu istället smile
min turbo Vr6:a drar inte ens sådär mycket!

Siffrorna är tragiskt nog sanna! Min snittade aldrig under 1,2. Gjorde 0,68 på en långkörrning. Men då körde ja som tant Agda i ssin Nissan Micra tongue

Lyssna på Sylvester, typ alla hans bilar drar under biltillverkarnas siffror....eller nåt. Skulle inte förvåna mig om hans VR6a drar 0.8 blandat

Grr ;3

haha big_smile stämmer inte ! smile men man kan ju inte hålla pedal to the metal och sedan säga att en bil drar för mkt big_smile man får ju ge lugn körning smile

220 Inlägg
21 januari 2012
SylvesterStallone skrev:
Malheus skrev:
Danne08a skrev:

Grr ;3

haha big_smile stämmer inte ! smile men man kan ju inte hålla pedal to the metal och sedan säga att en bil drar för mkt big_smile man får ju ge lugn körning smile

Var ju knappast någon pedaltryckande att snacka om,i Göteborgs stads köer? Eller pendlande till jobbet? smile Personligen tyckte jag Polo GTI kändes som mera bil tongue

Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)

1 433 Inlägg
21 januari 2012
Transam1973 skrev:
SylvesterStallone skrev:
Malheus skrev:

Grr ;3

Var ju knappast någon pedaltryckande att snacka om,i Göteborgs stads köer? Eller pendlande till jobbet? smile Personligen tyckte jag Polo GTI kändes som mera bil tongue

Verkligen , skulle aldrig kunna köra en org VR6:a igen efter att ha lättat och Turbo laddat min!

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
5 mars 2012
min vr6a drog ca 2 liter milen när jag körde som ett svin .... när ja körde lugnt så strax över litern ( provade ta de lugnt 1 gång)

Sök