4058
Sök

baslåda av plast.

St200 TILL SALU
78 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
Hur pass ljudisolerad är en låda av bara plast?
Funderar på att plasta in hela skuffen. eller ja. delvis. och samt i det bygga in en låda för en 12" are.

Platta Och Känn Att Du Lever!
ST200 Till salu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

med lem
1 925 Inlägg
17 februari 2007
Uteefterprisfoerslag skrev:
Hur pass ljudisolerad är en låda av bara plast?
Funderar på att plasta in hela skuffen. eller ja. delvis. och samt i det bygga in en låda för en 12" are.

antar att du menar polyesterplast och glasfiber....det blir jäävligt bra och riktigt stabilt om man plastar många lager !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

205 Inlägg
17 februari 2007
Blir ljudbilen bättre eller sämre mot MDF/Spånplatta?

Nackdelen med plast är ju att lukten sitter väääldigt länge smile

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT
DLS CAD 11 / Pioneer TS-W1241D 12" x 2

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 februari 2007
det löser du genom att du låter det härda genom ordentligt (extra värme under härdningen och ett tag efter). har byggt mer eller mindre hela inredningen i min datsun (kolla under mitt "garage") och har ingen polyesterdoft i bilen, bara go skinndoft smile

2 911 Inlägg
18 februari 2007
Det är gigantiska skillnader mellan spån, mdf och polyester (glasfiber).
Egenresonansen i de olika materialen är väldigt spridda.

Själv har jag märkt att endel basar t.ex. inte ens låter bra i MDF lådor för den krockar med endel resonanser materialet har för sig, där spån inte har sådana.

Plast är känsligare, resonansen är olika för olika lådor, då det aldrig är en jämn materialtjocklek kan olika byggnationer framkalla olika egenresonanser, men dom ligger i ungefärligt samma spann, så jag brukar alltid hjälpdämpa konstruktioner byggda i polyester.

Personligen anser jag att plast på baslådor inte är annat än utseéndet, det krävs mycket mycket mer stagande o.s.v. för att få det att låta bra.

Men som med allt annat, så är det ju DU själv som ska tycka att det låter bra, ingen annan.

Sök