16 februari 2007
Trådstartare
Tack för alla som har skrivit, jag har läst igenom allt och kan säga att jag snackade med en kompis och fick låna pengar av honom. Han vet att jag aldrig lånar pengar och vi snackade om att inte låna pengar för en bil men dessa pengar lämnar jag tillbaka honom på tre månader efter jag kommer bo gratis (ska ligga ute o praktisera) får allt betalt förutom mat. Jag är inte minderårig, haft körkort i snart två år och jag kör inte som en galning. Jag gillar inte volvo för jag har kört den bilen i fyra år (inklusive övningkörning). Inget illa om volvo (hållbar men inte så trevlig utseendemässigt) men jag vill testa japanska bilar. Kanske är det impulsivt köp men jag resonerade så här....
Sparar jag pengar och köper en nyare bil med låg mil så kommer jag förlora ganska mycket inom några år, låt oss säga 3 år och körd 5000mil.. förlorar nog 30% av inköpspriset. Mina tankar kring det typ. Billig bil vill jag inte köpa för jag kan inte mecka typ men billiga delar och så kanske. Låt mig säga så här, jag har aldrig bytt en enda del i en bil.
Jag köper bilen för att den är snygg och inte alltför mycket hästar så försäkringen går till skyhöga priser.
Rx-7 var fin, men jag vill isåfall ha en nyare (94-96) och då kommer det kosta som satan och jag har inte råd med det, vill inte spara mera. Pengarna jag har tjänat ihop är från ett helgjobb i 7månader.
Probe har jag läst en del om och många har tyckt att den rasar lätt (har bara HÖRT). Men en kompis har en och den är fin men eftersom den är känd för ras så tycker jag inte att bilen är värd en chans. Samma med 200SX men den är för grov för mig (drifting och lite för dyr försäkring) typiskt ungdomsbil, inget illa menat.
Lite off topic nu:
Vad är vanliga ställen till rost och vad ska man kolla på en bil som har gått 11000mil?
Senast redigerat av lanred (16 februari 2007)