Visst de finns nankang o liknade för en bit under tusen lappen men för bara lite mer finns tex falken.kuhmo o de kanske är klokare o satsa på dem om de håller längre o har bättre grepp så va säger ni någon med erfarenhet
Ja de är så klart sommardäck. Men de är dock ingen bil som ja ska köra hårt med kommer nog bara rulla lite på sommaren så de kan bli billiga däck också bara de håller länge
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
varför ej köpa från nätet? skulle dem va mkt sämre eller
Där jag jobbar är vi ganska ofta snarlika eller i vissa fall billigare än nätet, då räknar vi med balansering,montering å klart på bil, å oftast så tar det runt 2-3 dagar att få hem däck som vi inte har i lager. Vi får också tag i skitdäck för 500:- styck om det skulle va så
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Ok! Förstår ditt behov! Ska du bara ha ett par "vardags-rull" däck så kan du komma undan under 1000-lappen beroende på bredd & profil även om du skulle välja märken som Continental, Nokian, Goodyear etc.
Dom brukar köra kampanjer innan säsongsbyten på bythjul.com & nordendack.se
Har handlat där tidigare och alltid hittat bra priser
"ching chong"-däck brukar ha hårdare gummiblandning vilket medför att de håller längre än seriösare däck. Men har ju fäste därefter. I senaste däcktestet i Vi Bilägare (senaste numret) har dom ett Nankang och ett Hankook däck med. Nankang AS-1 är sämst på allt förutom bränsleförbrukning och ljudniå. Det har även högst "slitvärde" (treadwear-värdet som står på däcken). Hankook Ventus Prime 2 K115 presterar dock OK förutom mindre bra beteende på våt väg. Kanske går att hitta till bra pris någonstans.