Detta hände mig när jag var på väg till högskolan för några år sedan.
Jag hade enbart ett par rondeller och ca 200m väg innan jag var framme. När jag kört igenom den sista rondellen ser jag några blå lampor som går igång ett par bilar bakom. Polisbilen kör upp bakom mig men jag sänker farten och kör lite åt sidan i tron om att de ska rycka ut till något och bara behöver komma förbi. De fortsätter dock att ligga bakom mig och börjar nu blinka med helljusen och tuta för fullt.
Jag var nu framme vid parkeringen till skolan och kör in och parkerar med polisen efter som kör upp bakom mig. Vid detta laget började jag bli nervös som fan och funderade på om jag missat något. Kört mot rött, missat en stoppskylt eller något annat allvarligt då be jagade mig frenetiskt.
Jag stiger ur bilen och en av poliserna rushar fram till mig med ett alkotest i näven. Där fick jag stå, mitt på högskolans parkering och blåsa. Kan säga att det är bra rullians på morgonen och ett hundratal såg mig göra ett alkotest kl halv nio på morgonen. Samt alla som säkert satte inne i närliggande byggnad och hade lektion.
Efter testet tackade polisen för sig och de körde iväg. Vad jag kom fram till var att min bil förmodligen passade in på några signalament på en bil de var ute och letade efter.
Jag var lite skärrad resten av dagen.
Senast redigerat av rabski (12 mars 2012)