För knappt en månad sedan inskaffades denna kärra som förhoppningsvis ska bli något alldeles extra!
Kände att den är värd en projekttråd, då albumet annars blir översvämmat med bilder på rostlagning osv.
Här står den i nuvarande skick, dängd och sliten, men med hoppet ännu brinnande för att åter se forna dagars glans!
Först ville den bara starta ibland, så jag kollade det mytomspunna "Main Relay"-felet med spruckna lödningar.
Bekväm meckställning är inte alls manligt, och utrymme finns inte heller för den delen.
Fjällan ville hjälpa till, och då är det klart hon ska få det! (Måste påpeka att det verkligen inte är hennes Eddie Meduza-luvtröja, utan hon lånade min polares)
Till slut fick vi ut det lilla kräket
Såklart var inte det felet, men jag la lite nytt lödtenn där jag tyckte att det "behövdes" och sen gick jag vidare, tändstiften då?
Mja, inte nog med att dom var oerhört flottiga och dana, dessutom har nån klok jävel blandat märken och sorter hejvilt - något som för mig verkar både dumt och onödigt.
Jag gav dom en bonnaomgång med stålborsten och nedan synes före och efter.
Före:
Efter:
Nedan följer lite andra bilder på diverse saker relaterade till kärran!
Avsaknad av stereo och tillhörande kablage?! Hilfe, bitte!
Nya luftfiltret jämte den gamla sunkburken.
Simotafilter, gratis och allt! Tur man har vänner med för mycket tid och pengar.
Prenumerera gärna på tråden, mycket skall hända och jag "lovar" att uppdatera något så när regelbundet!