2164
Sök

Lackning av vindavvisare

BMW owner
63 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
#1
Hej

Tänkte lacka svarta vindavvisare i samma färg som bilen, men frågan är ju hur man ska göra smile förslag tack big_smile

Have a nice day! ;)

533 Inlägg
11 mars 2012
#2
Matta ner dom, lägga på plastgrund, sen färg och klarlack smile

BMW owner
63 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
#3
Slemrotta skrev:
Matta ner dom, lägga på plastgrund, sen färg och klarlack smile
hur ska jag matta ner dom? slippapper? och vad ska jag använda för plastgrund? smile

Have a nice day! ;)

40 Inlägg
11 mars 2012
#4
Lacken kommer till 99% att spricka. Jag har privat att lacka vindavvisare med 3 st olika sorters ffärg och det bara spricker. Ska du göra det själv så får du matta ner med typ sandpapper minst 200, torka heelt rema med t-röd och lägg JÄTTETUNNA lager med färg. Om du inte lyckas första sånär det bara att lämna in på lackering. Det gjorde jag till slut och det blir ett grymt mycker bättre resultat än om man gör det själv!

BMW owner
63 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
#5
okej ja jag får kika på det faktiskt smile varför spricker färgen för då? :S
Adambrunnegard skrev:
Lacken kommer till 99% att spricka. Jag har privat att lacka vindavvisare med 3 st olika sorters ffärg och det bara spricker. Ska du göra det själv så får du matta ner med typ sandpapper minst 200, torka heelt rema med t-röd och lägg JÄTTETUNNA lager med färg. Om du inte lyckas första sånär det bara att lämna in på lackering. Det gjorde jag till slut och det blir ett grymt mycker bättre resultat än om man gör det själv!

Have a nice day! ;)

40 Inlägg
12 mars 2012
#6
Det är något i plasten på vindavvisarna som inte passar ihop med något ämne i färgen. Men som sagt du kan ju ha tur att det funkar. Men jag ångrar inte en sekund att jg lämnade in för det blev så skukligt mycket smyggare:)

BMW owner
63 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
#7
har du någon bild på hur dina blev? smile
Adambrunnegard skrev:
Det är något i plasten på vindavvisarna som inte passar ihop med något ämne i färgen. Men som sagt du kan ju ha tur att det funkar. Men jag ångrar inte en sekund att jg lämnade in för det blev så skukligt mycket smyggare:)

Have a nice day! ;)

533 Inlägg
12 mars 2012
#8
Adambrunnegard skrev:
Lacken kommer till 99% att spricka. Jag har privat att lacka vindavvisare med 3 st olika sorters ffärg och det bara spricker. Ska du göra det själv så får du matta ner med typ sandpapper minst 200, torka heelt rema med t-röd och lägg JÄTTETUNNA lager med färg. Om du inte lyckas första sånär det bara att lämna in på lackering. Det gjorde jag till slut och det blir ett grymt mycker bättre resultat än om man gör det själv!
Provade du att ha plastgrund i botten? eller någon form av plastprimer eller nått? Lacka direkt på plasten får det nog att spricka?

40 Inlägg
12 mars 2012
#9
Asjobom skrev:
har du någon bild på hur dina blev? smile
Adambrunnegard skrev:
Det är något i plasten på vindavvisarna som inte passar ihop med något ämne i färgen. Men som sagt du kan ju ha tur att det funkar. Men jag ångrar inte en sekund att jg lämnade in för det blev så skukligt mycket smyggare:)
Ska se om det går att ordna:)

40 Inlägg
12 mars 2012
#10
Slemrotta skrev:
Adambrunnegard skrev:
Lacken kommer till 99% att spricka. Jag har privat att lacka vindavvisare med 3 st olika sorters ffärg och det bara spricker. Ska du göra det själv så får du matta ner med typ sandpapper minst 200, torka heelt rema med t-röd och lägg JÄTTETUNNA lager med färg. Om du inte lyckas första sånär det bara att lämna in på lackering. Det gjorde jag till slut och det blir ett grymt mycker bättre resultat än om man gör det själv!
Provade du att ha plastgrund i botten? eller någon form av plastprimer eller nått? Lacka direkt på plasten får det nog att spricka?
Ja som mest har jag lagt 3 lager med primer utan att de hjälper

533 Inlägg
12 mars 2012
#11
Adambrunnegard skrev:
Slemrotta skrev:
Adambrunnegard skrev:
Lacken kommer till 99% att spricka. Jag har privat att lacka vindavvisare med 3 st olika sorters ffärg och det bara spricker. Ska du göra det själv så får du matta ner med typ sandpapper minst 200, torka heelt rema med t-röd och lägg JÄTTETUNNA lager med färg. Om du inte lyckas första sånär det bara att lämna in på lackering. Det gjorde jag till slut och det blir ett grymt mycker bättre resultat än om man gör det själv!
Provade du att ha plastgrund i botten? eller någon form av plastprimer eller nått? Lacka direkt på plasten får det nog att spricka?
Ja som mest har jag lagt 3 lager med primer utan att de hjälper
Där ser man, skumt? Undrar vad lackeraren använde då han fick det bra då? smile

1 168 Inlägg
12 mars 2012
#12
Du ska bara lägga ett tunt lager med plastprimer.
Sen brukar ni väl sprayburkar? Går inte o jämnföra med riktiga färger.


16 197 Inlägg
12 mars 2012
#13
kan säga att biltemas plastgrund funkar bra på de flesta plasttyper.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

BMW owner
63 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
#14
okej får testa med det då smile är ju ingen ide att sätta dit dom om färgen spricker så får la vänta och se om den gör det smile
evilaudio skrev:
kan säga att biltemas plastgrund funkar bra på de flesta plasttyper.

Have a nice day! ;)

533 Inlägg
13 mars 2012
#15
jimmzzan skrev:
Sen brukar ni väl sprayburkar? Går inte o jämnföra med riktiga färger.
Så långt tänkte jag aldrig, antog att dom använde riktig lack och la på med riktig färgspruta tongue

56 Inlägg
13 mars 2012
#16
Åk till Sunkans spotrepair ute vid Sundsvallslacken så ordnar han det.

Mvh


BMW owner
63 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
#17
hälsar från dig så får jag billigare? wink
weisse skrev:
Åk till Sunkans spotrepair ute vid Sundsvallslacken så ordnar han det.

Mvh

Have a nice day! ;)

267 Inlägg
13 mars 2012
#18
slipgrund! sen fäster det

rostskyddsmålare

BMW owner
63 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
#19
germ424 skrev:
slipgrund! sen fäster det
okej

Have a nice day! ;)

BMW owner
63 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
#20
äre värt att få lackat 4dörrars v.a i samma färg som bilen för 1000kr smile??

Have a nice day! ;)


Sök