Det är så att jag just införskaffat mig en liten golf från 96. Jag är urkass på bilar och undrar om någon kan vet vad jag ska göra med bilen. Det jag själv kommit på är att kolla oljan och spolarvätskan. Hur är det med glykolen? Måste jag göra något med den? Är det något mer jag måste göra?
Vet någon vart jag kan få tag på gamla instruktionsböcker?
Glykolen måste vara rätt mångd och koncentration... oljan och s-vätskan måste du kolla... sedan naturligtvis däcktrycket... och så tvätta, polera och vaxa ofta så blir det bra
Ok, bromsarna kan ju även vara bra att kolla, att inte beläggena är dåliga eller skivorna skadade, sedan är det väl trummor bak, så borde inte vara så mycket problem med dem... Åtgärda rostangreppen så fort som möjligt...
Så fort en tjej ställer frågor så kommer grabbarna jamandes som ett gäng hankatter i mars! Sen att hon skrev i helt fel forumdel verkar i det här fallet inte spela någon som helst roll. Bara lite komiskt
Och vad det gäller bilen så tycker jag personligen inte att du ska skruva sönder den i molekyler och undersöka varenda del... kan bli rätt dyrt. Om den är besiktigad och går bra så räcker det att kolla oljan. Glykolen har säkert rätt blandning annars hade den fryst sönder redan vid det här laget.. Som sagt, en besiktning är väldigt bra måttståck. Lycka till
Vilken forumsdel skulle vara mer lämpad?? Förlåt om jag har givit för många tips... Men är bilen besiktigad så är det ju ett bra sätt att veta att bilen är i skick