3560
Sök

Entanol i Bensindriven bil!?

Avstängd
1 714 Inlägg
18 mars 2012
LeafBox skrev:
Emilius skrev:
SylvesterStallone skrev:
orkar vara jude för 10kr

Du har en symbol som är slående lik nazistsymbolen (även VW loggan sägs vara två S mot varandra.)
och du drar till med något rent utsagt rasistiskt och tillför i princip ingenting till diskussionen.

0 poäng av 10 möjliga.

Rent tekniskt har den där örnen vart med tyskland ända sen tidigt 1800-tal
Symbolen när den håller i ett hakkors var dock designad under nazi-tiden, men ska man vara grinig där oxå så kommer hakkorset i sej ifrån nordisk mytologi om jag inte missminner.

Känns lite fel att säga att en symbol är dåligt bara för att dåliga människor använder den.

For the record, jag försvarar hans avatar, inte honom tongue

Okej, det visste jag inte tidigare, fast nu sade jag att symbolen var lik nazistsymbolen,
detta i kombination med hans rasistiska uttalande om judar gjorde iallafall att jag höjde på ögonbrynen.

Har inte sagt något om symbolen eller dylikt, förstår vad du menar men det var inte detta som det handlade om.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 mars 2012
Emilius skrev:
LeafBox skrev:
Emilius skrev:

Du har en symbol som är slående lik nazistsymbolen (även VW loggan sägs vara två S mot varandra.)
och du drar till med något rent utsagt rasistiskt och tillför i princip ingenting till diskussionen.

0 poäng av 10 möjliga.

Rent tekniskt har den där örnen vart med tyskland ända sen tidigt 1800-tal
Symbolen när den håller i ett hakkors var dock designad under nazi-tiden, men ska man vara grinig där oxå så kommer hakkorset i sej ifrån nordisk mytologi om jag inte missminner.

Känns lite fel att säga att en symbol är dåligt bara för att dåliga människor använder den.

For the record, jag försvarar hans avatar, inte honom tongue

Okej, det visste jag inte tidigare, fast nu sade jag att symbolen var lik nazistsymbolen,
detta i kombination med hans rasistiska uttalande om judar gjorde iallafall att jag höjde på ögonbrynen.

Har inte sagt något om symbolen eller dylikt, förstår vad du menar men det var inte detta som det handlade om.

Jaja, I dont care.
Tänkte bara bjuda på lite trivia tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök