3810
Sök

Min golf dör på tomgång ( Hjälp)

20 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Tjenare jag har en golf mk2 8v-1985 , tomgången var väldigt fin förut men nu bara sådär så klara den inte av att gå på tomgång och likadan när man kör med den och ska växla ner eller bara håller in kopplingen,varvet sjunker o går ner i botten och bilen dör ! sad har inte en aning vad de kan vara så hjälp uppskattas verkligen smile // Ante

248 Inlägg
1 mars 2012
Vilken modell?

Har du förgasare kan det kommit bajs i lågfartskretsen.
Igensatt luftfilter? (Kom problemet direkt så kan du stryka luftfiltret.)

You can´t write fun with a straight line.

248 Inlägg
1 mars 2012
Googlade lite och fick fram det här. Kan kanske hjälpa.

http://www.vwgolf-mk2.com/eclean_idle_c … e0904.html

20 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
har mekaniskt sprut på den , kollade lite på länken o ska testa men de kom ingen sås fram till motorn men bränslepumpen funkar sen äre pumpen i tanken som inte funka när den är inkopplad med org kaplar/relä utan den funkar när jag koppla den direkt på batteriet. så måste vara något el fel men vet inte vart jag ska börja så hjälp uppskattas verkligen !!!!!! smile

248 Inlägg
13 mars 2012
Whiteboy1313 skrev:
har mekaniskt sprut på den , kollade lite på länken o ska testa men de kom ingen sås fram till motorn men bränslepumpen funkar sen äre pumpen i tanken som inte funka när den är inkopplad med org kaplar/relä utan den funkar när jag koppla den direkt på batteriet. så måste vara något el fel men vet inte vart jag ska börja så hjälp uppskattas verkligen !!!!!! smile

Kan du inte testa att bara byta ut relät mot ett annat då?

Har du mätt om du har spänning fram i sockeln och om det får signalspänning? Är där det borde det ju garanterat vara relät som dött.

20 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
fick ordning på det nu så nu kmr de sås fram till motorn, men nu äre så att bilen vill inte starta heller ;/

248 Inlägg
14 mars 2012
Whiteboy1313 skrev:
fick ordning på det nu så nu kmr de sås fram till motorn, men nu äre så att bilen vill inte starta heller ;/

gnista?

Vevaxelgivare?

Hur fixade du problem 1?

20 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
gnista på stiften äre och tändspolen o startmotorn funkar, vart sitter den givaren ? hur ser den ut ? det var tydligen något glapp i ett relä sa farsan , de är han som pilla med den just nu

248 Inlägg
14 mars 2012
Vet inte om det finns vevaxelgivare på den. Men är det soppa fram och gnista börjar det nästan låta som ecu:n gett sig.
Batteriet är bra? Ska tydligen kunna strula till det om spänningen sjunker under 10 volt vid start.
Testa med startkablar från en annan bil så du säkert har tillräckligt med kräm.

20 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
har kommit på att det inte kmr fram någon sås till spridarna men det kmr till bränslehuvet men inte just till slangarna som går till spridarna . verkar jävligt lustigt tycker jag . vad kan de vara för fel då ? smile

460 Inlägg
20 mars 2012
Whiteboy1313 skrev:
har kommit på att det inte kmr fram någon sås till spridarna men det kmr till bränslehuvet men inte just till slangarna som går till spridarna . verkar jävligt lustigt tycker jag . vad kan de vara för fel då ? smile

Täppt bränsletrycksregulator?

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

20 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
låter jävligt dumt men hur ser bränsletrycksregulatorn ut ?

460 Inlägg
20 mars 2012
Whiteboy1313 skrev:

http://www.google.se/imgres?q=Br%C3%A4n … 29,r:0,s:0

google vet allt smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

20 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
GasGlad1337 skrev:
Whiteboy1313 skrev:

http://www.google.se/imgres?q=Br%C3%A4n … 29,r:0,s:0

google vet allt smile

haha de är sant tongue ska kolla fall det kan vara täppt. ska bara hitta den med smile

Sök