Har några frågor om att turbo konvertera min 320 E30 -89.
Måste man byta lmm eller räcker det att byta spridarna? Tex spridare från Saab 9000 turbo (ca 350cc)
Sen har jag en fråga angående oljereturen från turbon. Är oljan som kommer ut från turbon under tryck? Alltså måste det vara en "trycktålig"slang? Och vilken innerdiameter bör oljereturen vara? Och måste det vara ett rör som går ut från tråget eller kan man komma undan genom att gänga dit en nippel i lämplig storlek?
tror du missade den klistrade tråden om just denna fråga
men en fråga kan jag svara på iaf och nej returen på oljan från turbon är själv rinnande och bör ska vara större eller lika stort som hålet på turbon är för bäst resultat.
tror du missade den klistrade tråden om just denna fråga
men en fråga kan jag svara på iaf och nej returen på oljan från turbon är själv rinnande och bör ska vara större eller lika stort som hålet på turbon är för bäst resultat.
Tack för svaret! har läst FAQ-tråden om snikkonvertering. Där står det:
Luftmängdsmätare andvänder man också från en 535 dock så andvänder man inte elektroniken som sitter i 535ans luftmängdsmätare utan man plockar de från en m20b20\m20b25 Kan behöva spännas några kugg för att motorn ska gå renare .
Hade hoppats att man kunde slippa göra detta ingrepp pga att jag vill inte börja plocka delar från min lmm och en köpa mig en lmm från en 535. För om jag nu råkar paja detta så står jag utan en fungerad lmm