Oljetryckslampan blinkar och piper, har bytt båda oljetrycksgivarna och har nu rivit ner oljetråget och oljepump och allt ser bra ut, alltså inget som är igensatt eller dylikt, frågan är då om jag ska plocka isär pumpen och kolla så det inte är något galet inne i pumpen? annars så har jag börjat leta efter en ny men hittar ingen med samma org. nummer som den jag har!
Tips på hur jag ska gå till väga nu eller om någon vet var de kan säljas en oljepump med org. nummer "026 115 153A" jag kan då inte hitta någon med detta nummer.
De är ett jävla skit allt....Har du rivit ner tråg och kollat pump med ? för om jag bara hittar en ny pump så ja kan köra igen..
har inte orkat än, men ska bara byta olja och se vad som händer, för oljan är väl inte bytt på 2-3 år, men förut gick den riktigt dåligt när lampan börja lysa
Har du mätt upp oljetrycket?, Det känns väll minst sagt det mest väsentliga vid oljeproblem näst efter oljenivå.
Mvh Anders
Nej jag har inte mätt oljetrycket, då jag inte hade tillgång till mät instrument, men frågan är ju om man vågar dra ihop allt igen och bara byta packningar och hoppas att de finns oljetryck eller köpa ny pump och nya packningar? Oljenivå var prima!
De är ett jävla skit allt....Har du rivit ner tråg och kollat pump med ? för om jag bara hittar en ny pump så ja kan köra igen..
har inte orkat än, men ska bara byta olja och se vad som händer, för oljan är väl inte bytt på 2-3 år, men förut gick den riktigt dåligt när lampan börja lysa
haha då är de nog på tiden att den får lite fin olja,
haha då är de nog på tiden att den får lite fin olja,