3025
Sök

Xenonkonventera saab 9-3 05 som har projektor linns?

2 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
#1
Kommer linnsen bli bränd? finns det någon xenonsats som fungerar bättre än någon annan?


231 Inlägg
3 november 2011
#3
Kom ihåg o byt tillbaka inför besiktningen bara..dom brukar bli putt på sånt wink


7 370 Inlägg
3 november 2011
#4
projektorlinser är dem som är klart bäst att konvertera,, ingen ser att den är konverterad,,


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 november 2011
#5
Bränd blir den absolut inte, köp en 35W sats så får du nog med ljus men den producerar ändå betydligt mindre värme än halogenlampan som sitter där nu.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

58 Inlägg
5 november 2011
#6
Ber om ursäkt om jag är lite utanför ämnet, men jag har en snabb fråga ang. xenon konvertering.

Om jag Inte har någon can-bus övervakning i bilen, kan man ändå stoppa i ballaster med can-bus?

Anledningen till att jag undrar är att en kompis har ett kit över till salu. smile
Senast redigerat av erikor (5 november 2011)

Volvo V40 2.0T, - 00

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
5 november 2011
#7
Det funkar finfint, själva ballasten innehåller ingen canbus men den lurar canbussystemet så det tror att lampan är hel och man slipper varning.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 370 Inlägg
5 november 2011
#8
erikor skrev:
Ber om ursäkt om jag är lite utanför ämnet, men jag har en snabb fråga ang. xenon konvertering.

Om jag Inte har någon can-bus övervakning i bilen, kan man ändå stoppa i ballaster med can-bus?

Anledningen till att jag undrar är att en kompis har ett kit över till salu. smile

men varför?? de är dyrare å skaffa canbus,, ja om du inte fått dem wink


1 749 Inlägg
5 november 2011
#9
erikor skrev:
Ber om ursäkt om jag är lite utanför ämnet, men jag har en snabb fråga ang. xenon konvertering.

Om jag Inte har någon can-bus övervakning i bilen, kan man ändå stoppa i ballaster med can-bus?

Anledningen till att jag undrar är att en kompis har ett kit över till salu. smile

Du kan få problem med blinkande lampor, eller att de inte lyser, bla. Men de kan funka utan problem med om du har tur. Be att få testa innan du handlar av din kompis.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 november 2011
#10
Hur skulle han kunna få problem om han stoppar i ett canbus kit i en bil utan lampövervakning? Om man gör tvärt om så kan man få problem ja.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 749 Inlägg
6 november 2011
#11
ChriZtoffer skrev:
Hur skulle han kunna få problem om han stoppar i ett canbus kit i en bil utan lampövervakning? Om man gör tvärt om så kan man få problem ja.

Jag läste tvärtom. klart det funkar med Can bus ballaster på en bil utan Can bus

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

58 Inlägg
6 november 2011
#12
Tack mina vänner, det var de jag ville höra ! smile

Volvo V40 2.0T, - 00

52 Inlägg
30 mars 2012
#13
är det svårt att få till vill ha det på mina hel ljus på min saab 9-3 ss 04 hur gör man?



Sök