3703
Sök

Köpråd: Volvo R+S60

Forummoderator
26 389 Inlägg
30 mars 2012
xaren skrev:
Du borde nog passa dig för den, speciellt om inte gasspjället är bytt för, av någon korkad anledningen valde volvo  att använda italienarnas gasspjäll som är ganska väldigt mycket värdelöst, på ren svenska smile

Men s60n är en underbar bil förövrigt smile.

Var det inte årsmodell 99 och framåt med det elektroniska spjället, som vissa hade problem med?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

254 Inlägg
30 mars 2012
kan vara ute och cykla med har för mig det var enda fram till 04, men vet ganska säkert att 01an har problem med dem. nu måste jag googla oxå så jag inte sitter å pratar strunt.

EDIT,  . Efter 2001 bytte Volvo tillverkare av gasspjället till Bosch och deras lösning verkar vara pålitligare. Tyvärr passar den INTE till de äldre Volvona (helt olika kontaktdon).

att de var på 01.a var jag säker men de att dem va till 04, va jag ute å cyklade.
Senast redigerat av xaren (30 mars 2012)

1 641 Inlägg
30 mars 2012
Mack skrev:
xaren skrev:
Du borde nog passa dig för den, speciellt om inte gasspjället är bytt för, av någon korkad anledningen valde volvo  att använda italienarnas gasspjäll som är ganska väldigt mycket värdelöst, på ren svenska smile

Var det inte årsmodell 99 och framåt med det elektroniska spjället, som vissa hade problem med?

Stämmer bra. Har nämligen en S70-99 med tjall på gas-spjället tongue Problemet gäller alla volvo med Magnetti-marelli spjäll årsmodell 99-01.

254 Inlägg
30 mars 2012
Vad har du för symptomer? , vi har en 99 s80 t6 och den är det förmodligen oxå nå tjall med gasspjället, går lixom lite fram å tillbaka vid jämngas, mest runtomkring 80km/h.

Forummoderator
26 389 Inlägg
30 mars 2012
Munkis skrev:
Mack skrev:
xaren skrev:

Stämmer bra. Har nämligen en S70-99 med tjall på gas-spjället tongue Problemet gäller alla volvo med Magnetti-marelli spjäll årsmodell 99-01.

Dåså. Tycker jag fortfarande det lutar hellre åt S70:in för TS, än S60:in.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 824 Inlägg
31 mars 2012
NÄR ska folk lära sig att dom INTE heter R + S60 utan bara S60??????!!!!!!!!!!!!!!!!
SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DET.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

254 Inlägg
31 mars 2012
Finns ju en s60 R, så vad skriker du i?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 mars 2012
En modern bil är absolut inte slut vid drygt 30.000mil även om bara grundläggande underhåll skötts, där finns sannolikt många mil kvar i den Volvon och den höga mätarställningen pekar tvärt om på många längre körsträckor och det är kortkörningar samt kallstarter som tar död på en motor.

S60 är mycket trevligare, säkrare och roligare än S70 så jag hade inte uteslutit den modellen helt om du kan hitta en till ett pris som efter prut troligen hamnar nära 20.000:-.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

254 Inlägg
31 mars 2012
jag hade oxå tagit s60n istället för en s70, har du inte möjlighet att provaköra den? och går den bra så är det väll bara att slå till? smile

4 824 Inlägg
31 mars 2012
xaren skrev:
Finns ju en s60 R, så vad skriker du i?

för att nästan varenda jävel som har en S60 skriver att dom har en R+S60 och det är bara för att det står så i reggpapprena trots att dom har en S60 2,4 på 140Hk!!!

har man en S60 R  så skriver man ju inte R+S60 utan just S60 R eller hur???

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
31 mars 2012
oggew skrev:
Vad säger ni? smile

Köp bilen. Det är ett bra pris.

Att den gått över 30 spelar ingen roll. Min har rullat 30 200 nu, den går bättre än någonsin. Det är ju en manuell du har tittat på så då känner du ju lätt om lådan är misshandlad. Är det inga konstigheter när du provkör så är det bara att slå till!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
31 mars 2012
Christian S skrev:
NÄR ska folk lära sig att dom INTE heter R + S60 utan bara S60??????!!!!!!!!!!!!!!!!
SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DET.

Enligt mig så säger det en hel del om förra ägaren när han väljer att skriva så...

Håller med dig till 110%

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Sök