3520
Sök

Motor lampa blinkar vectra 2000 16v 90.a

opelmtx
21 februari 2007
Trådstartare
Ja håller på med bilen å blir nästan galen i bland startar den utan problem å motor lampan slocknar när bilen startat,
Men i bland så vill den inte starta helt död motorn snurrar men inget händer det man kan se som är ovanligt är att motor lampan blinkar i tackt med att motorn snurrar till skilnad ifrån att den ska lysa tills bilen startat i vanliga fall,, vad kan vara fel bytte soppa pump för lite sedan  pga att den gamla hadde smältit kablarna,, då har jag en fundering om det kan vara soppa pump relät som börjar ge sig för det är ju kopplad till motor lampan på någe sätt? någon som har en aning?

30 Inlägg
21 februari 2007
Byt relät, inte allt för ovanligt på dom här, farsan fick byta två gånger på sin, den ena gången startade inte bilen helt enkelt och den andra gången la det av under körning och lampan började lysa...

Riktiga bilar har 3 pedaler!

opelmtx
21 februari 2007
Trådstartare
DrFrelin skrev:
Byt relät, inte allt för ovanligt på dom här, farsan fick byta två gånger på sin, den ena gången startade inte bilen helt enkelt och den andra gången la det av under körning och lampan började lysa...

Okey men det är ju skummt att lampan blinkar tycker jag

30 Inlägg
21 februari 2007
Be någon gå bak till pumpen och lyssna/känna om pumpen jobbar när du vrider om nyckeln...

Riktiga bilar har 3 pedaler!

opelmtx
21 februari 2007
Trådstartare
DrFrelin skrev:
Be någon gå bak till pumpen och lyssna/känna om pumpen jobbar när du vrider om nyckeln...

Den låter inte när lampan blinkar men det kan ju vara massor av orsaker till det

9 108 Inlägg
21 februari 2007
Kollat felkoder? Kan vara reläet, motorlampan lös inte på min gamla Omega när reläet höll på att ge sig men den kanske gör det om det lagt av helt.

opelmtx
21 februari 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
Kollat felkoder? Kan vara reläet, motorlampan lös inte på min gamla Omega när reläet höll på att ge sig men den kanske gör det om det lagt av helt.

Men det är det som är skummt motor lampan ska lysa lr vara släckt men den blinkar när man vrider runt starten

Sök