2776
Sök

Byte av motor i Fiat Punto 2002 5-dörrars

2 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
Hej !

Någon som vet vilken stor bensin motor får plats i den lilla Punton ?

Jag har en 1,2 8V just nu i sjukt bra skick iofs men tänkte pimpa bilen lite och sätta i en stor motor kanske en från Audi A3 från samma år ? Eller har ni något annat att rekommendera ?

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 maj 2011
Öh...Hur mycket har du druckit egentligen*haha*?

Eller mer seriöst: Du får nog byta mer än motor om du skall ha ner en annan motor...Typ: växellåda, drivaxlar, modda elsystemet osv...Med andra ord inget jobb för en gröngöling. Vill du ha mera kräm i 1.2 o är införstådd med att det kommer kosta fläsk, plus att du får lägga en hel del jobb på  bilen själv samt att det inte kommer vara lagligt eller besiktnings-vänligt så är svaret: Plocka ur original motorn o "släng på" en turbo, eller så kollar du med Fiat experter om man kan skohorna ner Fiats Turbo spis som satt i Fiat Coupe ungefär från samma tidsera, men som sagt då lär du åka på att byta låda,kylare mm...
Min råd är: Sälj "Pundon" o köp en motorstarkare bil.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

E6-MaCCe
8 maj 2011
Eller så säljer du den å köper en Punto GT med Turbo orginal...lite roligare iaf smile....om det nu är så att du måste ha en Punto

2 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Tack för svaren. Punton skall nu skrotas. Köpte en Auris SR istället med 2.0 Diesel. :-)

Sök