2540
Sök

Bil surar ner sig.

Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#1
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen
Senast redigerat av bjorlen (5 april 2012)


Forummoderator
26 339 Inlägg
5 april 2012
#2
bjorlen skrev:
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#3
Mack skrev:
bjorlen skrev:
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra


Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#4
bjorlen skrev:
Mack skrev:
bjorlen skrev:
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra

Sen har du inget seriöst att komma med så behöver du inte kommentera heller


Forummoderator
26 339 Inlägg
5 april 2012
#5
bjorlen skrev:
Mack skrev:
bjorlen skrev:
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra

Ehm..okej. Hur har du konstaterat det?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 339 Inlägg
5 april 2012
#6
bjorlen skrev:
bjorlen skrev:
Mack skrev:

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra

Sen har du inget seriöst att komma med så behöver du inte kommentera heller

Ska du vara så jävla sur så behöver du ingen hjälp..ursäkta jag frågade.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#7
Mack skrev:
bjorlen skrev:
bjorlen skrev:

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra

Sen har du inget seriöst att komma med så behöver du inte kommentera heller

Ska du vara så jävla sur så behöver du ingen hjälp..ursäkta jag frågade.

onödiga kommentarer behövs inte komma hit, utan seriösa svar tas bara


1 624 Inlägg
5 april 2012
#8
haha va i helvete, förväntar du dig bra svar med din attityd?

Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#9
careau skrev:
haha va i helvete, förväntar du dig bra svar med din attityd?

en till som kommer med något oseriöst


1 624 Inlägg
5 april 2012
#10
bjorlen skrev:
careau skrev:
haha va i helvete, förväntar du dig bra svar med din attityd?

en till som kommer med något oseriöst

Mack ställde frågor till dig, han försökte hjälpa dig. Men du verkar ju inte ens veta själv vad du har för setup..
Så ta reda på det innan du börjar fråga massa frågor..

Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#11
careau skrev:
bjorlen skrev:
careau skrev:
haha va i helvete, förväntar du dig bra svar med din attityd?

en till som kommer med något oseriöst

Mack ställde frågor till dig, han försökte hjälpa dig. Men du verkar ju inte ens veta själv vad du har för setup..
Så ta reda på det innan du börjar fråga massa frågor..

vet jag inte vad jag har för setup? varför skrev jag all setup jag hade då?


1 624 Inlägg
5 april 2012
#12
"det är en H eller K vet ej vilken"

"det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter"

Lås denna tråd nu, tack.

Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#13
careau skrev:
"det är en H eller K vet ej vilken"

"det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter"

Lås denna tråd nu, tack.

han jag köpte den sa h eller k, inte så sugen på skruva loss den och i den igen..... är det något problem med att jag inte kommer ihåg vad sprutet heter? har du inget seriöst att komma med så behöver du inte ens ägna dig att kommentera med din skit


1 624 Inlägg
5 april 2012
#14
Aaw, önska dig en ny 740 i julklapp istället!

Hobbyfotograf
717 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
#15
careau skrev:
Aaw, önska dig en ny 740 i julklapp istället!

varför skulle jag? är nöjd över min bil... sluta skräpa ner med din smörja på mina grejer


Forummoderator
26 339 Inlägg
5 april 2012
#16
En förutsättning för att en person ska få hjälp via ett forum, är ju att personen vet vad som är monterat eller ej, så att en någorlunda gissning till diagnos kan ställas.
Är informationen om fordonet i fråga ofullständigt, så blir ju svaret därefter. Särskilt när TS beter sig som ett svin mot dem som försöker hjälpa till.

Åter igen - lycka till!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
17 996 Inlägg
5 april 2012
#17
På grund av TS inställning mestadels så låses tråden tills vidare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök