Bil surar ner sig.

bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen

Senast redigerat av bjorlen (5 april 2012)

Mack Forum- och sitemoderator
5 april 2012 · 26 174 Inlägg

bjorlen skrev:
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

Mack skrev:

bjorlen skrev:
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra

bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

bjorlen skrev:

Mack skrev:

bjorlen skrev:
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra

Sen har du inget seriöst att komma med så behöver du inte kommentera heller

Mack Forum- och sitemoderator
5 april 2012 · 26 174 Inlägg

bjorlen skrev:

Mack skrev:

bjorlen skrev:
som rubriken lyder så surar min 740 turbo ner sig hela tiden här kommer min setup

H kam eller K kam,
380cc spridare, ORIGINAL NU
Äkta Grupp A turbo,
940 grenrör,
JT 3" hela vägen med en japs dämpare på slutet med 3" anslutning till 5" sedan 4.5",
Alu ic,
1.3 i ladd, RUNT 0.9 JUST NU
2.5" tryckrör lackat i blått,
chippad,
Hks ssqv dump kopia, EJ MONTERAD
ett komplett block från en 940 turbo så som stakar, kolvar, vevaxeln


det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter, kan det ha någon betydelse med att bilen surar ner sig hela tiden? ska i med lh 2.4 senare.... så nu startar den ej, man måste skruva ur tändstiften och blåsa rent dom men tryckluft samt i förbränningsrummet sedan startar den och efter ett litet tag händer samma sak igen

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra

Ehm..okej. Hur har du konstaterat det?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Mack Forum- och sitemoderator
5 april 2012 · 26 174 Inlägg

bjorlen skrev:

bjorlen skrev:

Mack skrev:

Man kan bara ha en kamaxel monterad..vilken av dem är det?
Vad har färgen på tryckröret för skillnad när det kommer till problemlösandet?
Är inte dumpen monterad så behövs den inte komma in i ekvationen..dock är det bra att veta att det inte finns en sådan monterad över huvudtaget, i och för sig.

Hur är det med bränsletryck och så vidare?

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra

Sen har du inget seriöst att komma med så behöver du inte kommentera heller

Ska du vara så jävla sur så behöver du ingen hjälp..ursäkta jag frågade.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

Mack skrev:

bjorlen skrev:

bjorlen skrev:

det är en H eller K vet ej vilken, har inte skruvat ur den och kollat, men nu kopierade jag allt så skiter i och ändrar något..... bränsletrycket är bra

Sen har du inget seriöst att komma med så behöver du inte kommentera heller

Ska du vara så jävla sur så behöver du ingen hjälp..ursäkta jag frågade.

onödiga kommentarer behövs inte komma hit, utan seriösa svar tas bara

careau
5 april 2012 · 1 624 Inlägg

haha va i helvete, förväntar du dig bra svar med din attityd?

bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

careau skrev:
haha va i helvete, förväntar du dig bra svar med din attityd?

en till som kommer med något oseriöst

careau
5 april 2012 · 1 624 Inlägg

bjorlen skrev:

careau skrev:
haha va i helvete, förväntar du dig bra svar med din attityd?

en till som kommer med något oseriöst

Mack ställde frågor till dig, han försökte hjälpa dig. Men du verkar ju inte ens veta själv vad du har för setup..
Så ta reda på det innan du börjar fråga massa frågor..

bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

careau skrev:

bjorlen skrev:

careau skrev:
haha va i helvete, förväntar du dig bra svar med din attityd?

en till som kommer med något oseriöst

Mack ställde frågor till dig, han försökte hjälpa dig. Men du verkar ju inte ens veta själv vad du har för setup..
Så ta reda på det innan du börjar fråga massa frågor..

vet jag inte vad jag har för setup? varför skrev jag all setup jag hade då?

careau
5 april 2012 · 1 624 Inlägg

"det är en H eller K vet ej vilken"

"det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter"

Lås denna tråd nu, tack.

bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

careau skrev:
"det är en H eller K vet ej vilken"

"det äckliga ET sprutet är i bilen, kommer ej ihåg vad det heter"

Lås denna tråd nu, tack.

han jag köpte den sa h eller k, inte så sugen på skruva loss den och i den igen..... är det något problem med att jag inte kommer ihåg vad sprutet heter? har du inget seriöst att komma med så behöver du inte ens ägna dig att kommentera med din skit

careau
5 april 2012 · 1 624 Inlägg

Aaw, önska dig en ny 740 i julklapp istället!

bjorlen Hobbyfotograf
5 april 2012 · 717 Inlägg

careau skrev:
Aaw, önska dig en ny 740 i julklapp istället!

varför skulle jag? är nöjd över min bil... sluta skräpa ner med din smörja på mina grejer

Mack Forum- och sitemoderator
5 april 2012 · 26 174 Inlägg

En förutsättning för att en person ska få hjälp via ett forum, är ju att personen vet vad som är monterat eller ej, så att en någorlunda gissning till diagnos kan ställas.
Är informationen om fordonet i fråga ofullständigt, så blir ju svaret därefter. Särskilt när TS beter sig som ett svin mot dem som försöker hjälpa till.

Åter igen - lycka till!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 april 2012 · 17 559 Inlägg

På grund av TS inställning mestadels så låses tråden tills vidare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang