3187
Sök

Köpråd: Golf II Manhattan

Frilansare
27 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
Tjena har i mina tankar att skaffa mig en Golf II Manhattan. Hade tänkt höra om där är någon kunnig här på forumet som vet mycket om dessa bilar.

Hur ser det ut är där mycket som krånglar på bilarna? och isf hur ser det ut med reservdelar och dylikt?
Är dem hyfsat bränslesnåla?
Är den billiga att äga?

Tacksam för annan info också!

Nu till bilen: Dem vill ha 4000:- men kan säkert pruta ner den enkelt.
Besiktigad till 26/7 2012
Skattad
Mätarställning 265211 mil
Sommardäck och dubbdäck
Bilstereo med USB+minnesläsare och bra högtalare
Taklucka
Startar alltid och går bra
.......................................
Defekter på dörrar
Läcka på avgasrör
.......................................

Har mailat och fått svar på problemen och det är att vänster dörr kan man inte öppna utifrån, och höger dörr och bagagelucka går inte att låsa. Plus liten läcka på avgasrör.
Är det här lätta problem att fixa, fixade farsans baklucka på hans Renult Laguna för 1år sen för det gick inte att stänga eller låsa. Fixade det på typ 20min. Är det lika lätt på en Golf II från -90?

Andra tips är också varmt välkomna!!big_smile

"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die." - Husky

Mr,
219 Inlägg
6 april 2012
Hejsan.
Det du ska kolla på som jag vet är rost i golvet. Stötdämpre bak och hjullager bak.
Inte svårt att byta men bra att pruta på.
Bildelar finns i mängd och nya kostar inte mycket heller.
Ägande delen är billig. Både skatt å försäkring.
Brukar väll ligga runt 0,6-0,8 l per mil.
Dörrar är om ja inte missminner mig ett stag som blir krökt.
Allt går ju att fixa om man bara vill. smile Kanske räcker att olja upp låsen.

Mvh Svärd

Frilansare
27 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
Svärd skrev:
Hejsan.
Det du ska kolla på som jag vet är rost i golvet. Stötdämpre bak och hjullager bak.
Inte svårt att byta men bra att pruta på.
Bildelar finns i mängd och nya kostar inte mycket heller.
Ägande delen är billig. Både skatt å försäkring.
Brukar väll ligga runt 0,6-0,8 l per mil.
Dörrar är om ja inte missminner mig ett stag som blir krökt.
Allt går ju att fixa om man bara vill. smile Kanske räcker att olja upp låsen.

Mvh Svärd

Tack för infon! Ser ljust ut för bilen nu må jag säga! Alltid kul att mecka lite wink hehe

"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die." - Husky

huh?
10 427 Inlägg
6 april 2012
Rost på framvagnsbalkarna är inte ovanligt, så kan vara lönt att kolla upp om balken
är bytt eller reparerad. Risken är stor att det kan behövas göras en åtgärd där annars.

http://i14.tinypic.com/637ukwh.jpg
Bild lånad från: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 33#p477033

Frilansare
27 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
steifan skrev:
Rost på framvagnsbalkarna är inte ovanligt, så kan vara lönt att kolla upp om balken
är bytt eller reparerad. Risken är stor att det kan behövas göras en åtgärd där annars.

http://i14.tinypic.com/637ukwh.jpg
Bild lånad från: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 33#p477033

Ska absolut kolla upp detta! Tackar!!

Mr,
219 Inlägg
9 april 2012
Blev de någon golf? smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
9 april 2012
Vad är det för skillnad på en Golf II och en Golf II Manhattan?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

huh?
10 427 Inlägg
9 april 2012
Manhattan är "bara" något utrustningspaket och ingen karossmodell.
"CL", "GL" & "Manhattan" fanns väl till de vanliga bilarna årsmodell 90 eller så.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
9 april 2012
steifan skrev:
"CL", "GL" & "Manhattan" fanns väl till de vanliga bilarna årsmodell 90 eller så.

Okay.

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Saabifierad
2 031 Inlägg
9 april 2012
steifan skrev:

Verkar vara utrustningspaket både på insidan och utsidan.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök