2911
Sök

Remakes of Car photos ?

Programmerare
24 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#1
Hejsan mitt namn är Mattias och jag är programmerare sedan 2006 och är grymt kunnig inom Photoshop och tänkte höra med er om jag kanske ska börja göra lite guider för er som fotar eran bil och vill lägga till lite effekter och fina bilder i bra kvalite. Sen vet jag inte vart jag skall skriva alla guider smile

Jobbat inom it sedan 2005 så är grymt kunnig smile

För att ni skall slippa fråga så kan jag PHP, HTML, CSS, .NET, XML, MYSQL, JAVASCRIPT     -      Photoshop CS5, Allt inom Windows & Linux platform, Duktig på att knäcka system också smile

VAD TYCKER NI smile?


Guide 1
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3072365

Guide 2
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=235761

Guide 3
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3196134

Bra PSD fil för nybörjade för att göra bakgrunds bilder
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3196075
Senast redigerat av ax5 (7 april 2012)

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

Snickarjävel
554 Inlägg
14 januari 2012
#2
go for it wink

6 Inlägg
14 januari 2012
#3
Det är nog inget du behöver fråga om. Kan du din sak så är det självklart att folk vill ta del av dina guider smile


Programmerare
24 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#4
Bra då kör jag nu på dirren då smile har några bra tips smile Jag skriver alla guider i detta forumet smile

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

Programmerare
24 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#5

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
14 januari 2012
#6
Härligt!


KOMETFOTO
2 247 Inlägg
14 januari 2012
#7
Skulle vara kul att se lite vad du har gjort för jobb.Lite före/efter bilder.
/Patrik

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

Programmerare
24 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#8
2002tii skrev:
Skulle vara kul att se lite vad du har gjort för jobb.Lite före/efter bilder.
/Patrik
Mina projekt kan jag inte lägga ut så folk kan få se men jag har gjort 2 guider som är super easy att göra följ dom.

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
14 januari 2012
#9
ax5 skrev:
2002tii skrev:
Skulle vara kul att se lite vad du har gjort för jobb.Lite före/efter bilder.
/Patrik
Mina projekt kan jag inte lägga ut så folk kan få se men jag har gjort 2 guider som är super easy att göra följ dom.
Det var ju inte något som jag blev imponerad av.
Trodde du hade massor av jobb att visa då du hållit på så länge?

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

8 877 Inlägg
14 januari 2012
#10
Tycker trådskaparen tagit ett mycket bra initiativ till att starta den här tråden.
Före och efterbilder är helt oväsentligt i den här tråden det är ju hur man kommer fram till resultatet som är det viktiga dvs hur man använder Photoshop, resultaten ser man ju själv under arbetets gång.

Använder själv CS5 dagligen så jag lär följa den här tråden med intresse


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Programmerare
24 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#11
Hamilton skrev:
Tycker trådskaparen tagit ett mycket bra initiativ till att starta den här tråden.
Före och efterbilder är helt oväsentligt i den här tråden det är ju hur man kommer fram till resultatet som är det viktiga dvs hur man använder Photoshop, resultaten ser man ju själv under arbetets gång.

Använder själv CS5 dagligen så jag lär följa den här tråden med intresse


Mvh
Hamilton
Blir nog kul smile jag postar alla mina guider i andra nya trådar så man kan följa dem smile

Kommer nog inte kunna skriva fler just nu då jag håller på att bygga en helt ny program vara till WINDOWS platform för säkerhet för att skydda din dator från folk som inte skall använda den smile
Senast redigerat av ax5 (14 januari 2012)

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

8 877 Inlägg
14 januari 2012
#12
ax5 skrev:
Hamilton skrev:
Tycker trådskaparen tagit ett mycket bra initiativ till att starta den här tråden.
Före och efterbilder är helt oväsentligt i den här tråden det är ju hur man kommer fram till resultatet som är det viktiga dvs hur man använder Photoshop, resultaten ser man ju själv under arbetets gång.

Använder själv CS5 dagligen så jag lär följa den här tråden med intresse


Mvh
Hamilton
Blir nog kul smile jag postar alla mina guider i andra nya trådar så man kan följa dem smile

Kommer nog inte kunna skriva fler just nu då jag håller på att bygga en helt ny program vara till WINDOWS platform för säkerhet för att skydda din dator från folk som inte skall använda den smile
Ett tips är att du samlar alla guider som är i flera delar i en tråd, annars blir det svårt att hitta ex del 2,3 osv

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

KOMETFOTO
2 247 Inlägg
14 januari 2012
#13
Startade en tråd med samma tema tidigare. Här är den http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222448

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto

Programmerare
24 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
#14
Jag har redigerat mitt första inlägg då jag kommer att lägga in alla på rad som jag redan har gjort men måste vet om jag ska spendera tid för er om ni vill ha fler guider smile

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

Pim_Pim
8 april 2012
#15
Det sägs att du är grymt kunnig, stämmer de ?

Programmerare
24 Inlägg
8 april 2012
Trådstartare
#16
Pim_Pim skrev:
Det sägs att du är grymt kunnig, stämmer de ?
Ja, men jag förstår inte vrf alla ska alltid ha bevis hela tiden blir så irriterad.

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

91 Inlägg
8 april 2012
#17
ax5 skrev:
Pim_Pim skrev:
Det sägs att du är grymt kunnig, stämmer de ?
Ja, men jag förstår inte vrf alla ska alltid ha bevis hela tiden blir så irriterad.
För att du nämnde i första inlägget att du kan:
Allt inom Windows & Linux platform
Vilket jag finner väldigt osannolikt hos en 20-åring. Du är säkert duktig och kan en hel del, men allt? Nä. smile

Bra initiativ med guiderna. Det är många som inte vet hur man gör!


ArtDirector
462 Inlägg
8 april 2012
#18
ax5 skrev:
Pim_Pim skrev:
Det sägs att du är grymt kunnig, stämmer de ?
Ja, men jag förstår inte vrf alla ska alltid ha bevis hela tiden blir så irriterad.
Kanske för att de guiderna du än så länge givit ut har varit på konstig bild, dåligt resultat och helt ointressanta metoder och teman.
Om det vore så att du har en grym koll på PS som du påstår, så tipsar jag istället dig att du tipsar om funktioner som hur man bäst använder sig av Levels, Guides, Brightness/Contrast, Copy/Paste, Free Transform etc. och betonar vikten vid att använda högupplöst material för att resultatet skall på något vis bli användbart.

Sen att du säger att du är grymt kunnig inom PS, jag började aktivt att använda PS 1997, har läst en 1 årig utbildning i digital bildredigering, drivit reklambyrå som illustratör i 4 år som egen företagare och JAG vill påstå att jag knappt har rättighet att kalla mig för glad amatör inom Adobe´s bildredigerings mjukvaror då jag kanske som topp bemästrar 10% av programmets potential och funktioner. Och denna nivå är vi många på GOrg som håller och flertalet som håller ännu högre klass.
Därför när någon som är 20år, påstår sig ha extraordinära skills och sen presenterar mediokra resultat och metoder, inte vill visa upp något arbetsprov över huvudtaget och sen blir irriterad över att folk vill se exempel från din portfolio (som dessutom borde vara rätt omfattande p.g.a. din otroliga erfarenhet) så är det klart att folk blir negativt inställda och lika ironiska som jag själv varit när jag svarat i dina inlägg.

Sen hör till saken att det finns guider på nätet i form av både text med förklarande bild samt video med tal som går att nå på några få sekunder via Google, så för att dina guider skall göra någon vettig nytta så vore det ju bra om de fyller någon funktion eller belyser enklare form av redigering som inte vem som helst hittar eller fattar efter 5 minuter framför PS.

Har ingen avsikt att döda din kreativitet med detta inlägget men vill bara upplysa dig om varför det så lätt blir fel fast avsikten var god runt om alla världens forum.
Lycka till och håll inspirationen och kreativiteten på topp!

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

Programmerare
24 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
#19
a7x skrev:
ax5 skrev:
Pim_Pim skrev:
Det sägs att du är grymt kunnig, stämmer de ?
Ja, men jag förstår inte vrf alla ska alltid ha bevis hela tiden blir så irriterad.
För att du nämnde i första inlägget att du kan:
Allt inom Windows & Linux platform
Vilket jag finner väldigt osannolikt hos en 20-åring. Du är säkert duktig och kan en hel del, men allt? Nä. smile

Bra initiativ med guiderna. Det är många som inte vet hur man gör!
Hållit på med datorer sen jag var 8-9 år det ända jag gör om dagarna är att sitta och programmera och leka med olika OS. så ja jag kan grymt mycket.

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006


Sök