11 april 2012
Trådstartare
Fick förövrigt svar från den lokala Audi återförsäljaren förra veckan han hade fått beslut från Audi och inte helt oväntat vägra de ta det på Goodwill. Försäkringsbolaget prata jag också med och verka kört där också, så återstår väl bara att pröjsa själv...
Har dock några frågor till er som är erfarna lackerare här på forumet. En av de firmor jag pratade med är samma firma som den lokala Audi återförsäljaren använder för alla sina lackeringsuppdrag. Denna firma har inte det bästa ryktet hos privat personer, men de lackar åt de flesta återförsäljare och är störst på orten. När jag prata med en kille på lackeringsfirman, så verka han lite osäker. Han fundera på hur svårt det skulle bli att maskera lister osv om jag ville lackera om hela högersidan av bilen. Han föreslog istället att man bara skulle lacka upp till skarven på högersidan och att det skulle bli lättare och billigare på så vis. Tyckte inte detta verka som nån klockren lösning, men skulle dock bara kosta runt 4000kr + 1000-2000kr för huven. Audi tog 10000kr och då var det hela högersidan som gällde. Enligt killen på Audi skulle den stora skillnaden vara att lämnar jag den hos dem, så plockar de isär allt och skickar upp till lackfirman och då har man inte problemet med maskeringen som killen på firman prata om. Dessutom sa Audi killen att lämnar jag det via Audi så garanterar de att lackfirman gör ett bra jobb och skulle det mot förmoda bli några problem med den omlackade ytan de närmaste åren så fixar dem det.
Det blir alltså dyrare att lämna det via Audi än direkt hos firman. Men enligt Audi så är det helt klart värt det då de plockar isär allt plus står som en extra garanti för att lackfirman gör ett bra jobb. Anser ni att det är värt att lämna det via Audi? Eller är det bättre att lämna det till en helt annan lackfirma som har det bästa rycktet i min region?
Senast redigerat av Jocke1983 (11 april 2012)