Jag skulle behöva ha hjälp med att få fram mått på en basreflexlåda för mina gas pro 12or. Jag har en Audi A4 avant och jag lyssnar på all möjlig musik. Jag har provat att räkna med probox 2000, men då hamnar lådan på 170 liter och portarna blir 95cm långa . På brls hemsida står de 42 liter i portad låda med 20cm 4"port men de låter litet . Ryggen på baslådan ska ha 66 grader lutning .
Bredd: 794 mm Höjd: 344 mm Övre djup: 387 mm Nedre djup: 540 mm
1 st 6" port sätts i ena lådsidan, röret kapas till 37 cm och sedan sätts trattar i båda ändar. Beräknad avstämning är ca 35 Hz, spelar det för djupt så kan röret kapas några cm i taget tills det låter som man vill. Portmynningen bör helst ha minst 15 cm fritt utrymme till motstående föremål (bagagerummets sidor).
Byggvolymen är ca 94 liter, netovolymen är ca 80 liter. Om du gör mellanvägg så ska det sitta en 4" i varje låddel, men i så fall blir porten för lång så att den når ända till mellanväggen. En annan sak är att lådan får en port på varje kortsida, jag vet inte om jag vill rekommendera sånt pga eventuell risk för konstiga "fasfenomen".